Prof. Dr. Tevfik Dalgıç

Prof. Dr. Tevfik Dalgıç


Kişisel markanızı nasıl tanımlarsınız

Kişisel markanızı nasıl tanımlarsınız

Kişisel marka olur mu? Kişiler marka olabilir mi? Kanımızca olabilir. Eğer bir siyasetçi iseniz, veya bir şirket yöneticisi iseniz bir tür ‘’ liderlik markası’’ haline gelebilirsiniz kendi çalışma alanınızda. Kişisel markanız sizin kişiliğinizi ve farklılığınızı, başkalarından nasıl değişik olduğunuzu, nasıl bir lider olduğunuzu tanımlar. Eğer sizin liderlik markanız çalıştığınız alan ile bağdaşmıyorsa veya ulaşmak istediğiniz bir pozisyon ile kişisel markanız uyuşmuyorsa, o pozisyona gelseniz bile buradaki emekleriniz boşa çıkabilir. Çalışmalarınızdan bir fayda sağlayamayabilirsiniz. Eğer güçlü bir liderlik markanız varsa bu sizi daha etkin ve başarılı bir lider yapabilir, çünkü iş yerinizdeki çalışanların algılamalarına olumlu etki ederek, sizin iş yaşamınızda maksimum fayda sağlamanızda önemli bir rol oynayabilir.

Kişisel marka insanın nasıl bir kişi olmaya karar vermesiyle  uygulamaya girer. Çünkü kişisel marka yaratmanın ilk koşulu sizin ‘’ nasıl bir kişi olarak tanınma’’ isteğinizdir. Böylece bir anlamda sizin için bir hedef de belirlenmiş olur. Böylece işinize kolaylıkla yoğunlaşabilir, yapacağınız görevler ile geliştireceğiniz projelerde bu odaklanma ve yoğunlaşma nedeniyle daha yaratıcı ve başarılı olabilirsiniz. Hedefinize uygun olmayan projelere katılmazsınız.

 Dave Ulrich ve beş aşamada kişisel marka yaratma yöntemi.

Yazar ve araştırmacı Dave Ulrich bu konularda kafa yormuş, değişik araştırmalar yapmış bir uzman. Onun beş aşamada kişisel marka yaratma yönteminin ana hatları şöyle özetlenebilir.

1. Gelecek Yıl Hangi Amaçları Gerçekleştirmek istiyorsunuz?
Burada yapacağınız ilk şey kendinize şu soruyu sormanız gerekiyor: ‘’ Gelecek 12 ay içinde işinizde hangi önemli sonuçlara ulaşmak istiyorsunuz? Bunun için aşağıdaki ortak paydaşları hatırlayınız::
• Müşteriler
• Yatırımcılar
• Çalışanlar
• Çalıştığınız kuruluş, örgüt.
Bu aşamada yukardaki grupların beklentilerinin ne olduğunu belirleyin ve bu beklentilere yanıt vermeye çalışın. Kendi kişisel amaçlarınızı ve isteklerinizi ikinci plana itin. Çünkü kişisel marka dışa dönük bir olgudur. Önemli olan senden beklenenleri, onların beklentilerini iyi anlamak ve kişisel yeteneklerinizi ve gücünüzü bunları gerçekleştirme yolunda kullanabilmektir..

2.-Hangi konuda tanınmak istiyorsunuz?
Her alanda çalışmak ve başarılı olmak gibi gerçek dışı bir nitelik ve kişilik yerine, kendi liderlik türünüzü seçin.
• İşbirliği yapan
• Açık görüşlü
• Bağımsız karar alabilen
• Yaratıcı
• Sonuca Odaklı
• Stratejik Düşünebilen

3. Kişiliğini Tanımla.
Bu aşamada yukarıdaki 6 kişilikten ikişer ikişer birleştirme yaparak 3 çeşit bir kişilik listesi tanımlayın.:
• Bağımsız bir şekilde Yaratıcı
• Açık Görüşlü işbirliği yapabilen
• Stratejik olarak Sonuca Odaklı.

4. Liderlik  Markanızın nasıl ifade edileceğini test et.
Bu aşamada kişisel markanız için gerekli tüm bilgileri toparlayın ve kendi kendinize şu testi yapın:
Aşağıdaki boşlukları doldurun:
‘’Şöyle tanınmak istiyorum…………….ki şunları gerçekleştirebileyim…………………’’
Liderlik markanızı tanımlayan cümleyi hazırladıktan sonra aşağıdaki soruları sorarak bunu daha rafine haline getirin.
• Bu markanın temsil ettiği kişilik benim kim olduğumu ve ne yapabileceğimi tam olarak tanımlıyor mu?
• Bu marka benim çalıştığım kuruluşta ve çalışma arkadaşlarımın gözünde bir değer yaratabilir mi?
• Böyle bir kişisel marka ile ne gibi riskler alıyorum? Bu markayı yaşatabilir miyim?

5. Markanı Gerçek Hale Getir.
Artık bu aşamada karar verdiğin kişisel markayı gerçekleştirecek adımları atmaya ve bu markayı canlandırmaya başlayabilirsin

telif

Makale Yorumları

  • Duran Buzluk16-03-2024 05:38

    Bu konularda biraz eğitimim olsaydı,bir kaç alanda marka olurdum,siyasi alanda çok fırsatım oldu degerlendirmedim.Ekonomik güç olmak için çok fırsatım oldu maalesef onunda degerendiremedim.Yaşım 75 oldu,ne ekonomik gücüm,nede siyasi,bundan sonra olsam olsam derviş baba diye bir marka olurum.

Yorum Yazın

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar