İstanbul
Parçalı bulutlu
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7025 %0.23
50,1229 %-0.03
5.952,23 % 1,63
92.414,33 %2.275
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Oreo, dört yıllık bir çalışmanın ürünü olan 'sıfır şeker' kurabiyelerini piyasaya sürüyor

Oreo, dört yıllık bir çalışmanın ürünü olan 'sıfır şeker' kurabiyelerini piyasaya sürüyor

Oreo, Amerika'nın en tanıdık atıştırmalıklarından birinin; o meşhur "süte batırılma" cazibesini kaybetmeden, daha sağlık bilincine sahip reyonlarda da kendine yer bulabileceğine inanarak ABD pazarı için ilk sıfır şekerli kurabiyelerini görücüye çıkardı.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Bu hafta Mondelēz International; Oreo Zero Sugar (Sıfır Şeker) ve Oreo Double Stuf Zero Sugar'ın (Çifte Kremalı Sıfır Şeker), Ocak 2026'da ülke çapında kalıcı ürünler olarak raflarda yerini alacağını duyurdu. Bu hamle, şirketin amiral gemisi olan sandviç kurabiyesinin şekersiz versiyonunu Amerika Birleşik Devletleri'nde ilk kez piyasaya sürmesi anlamına geliyor.

Mondelēz'e göre geliştirme süreci, şekeri tamamen çıkarırken klasik Oreo'nun lezzetini ve dokusunu yakalama hedefiyle tam dört yıla yayıldı. Bu dengeyi sağlamak için yeni kurabiyeler; maltitol, polidekstroz, sukraloz ve asesülfam potasyum gibi şeker ikamelerinin bir karışımına dayanıyor.

Muhalif'in yabancı kaynaklardan aktardığına göre her bir kurabiye yaklaşık 45 kalori içeriyor; bu da onları, o tanıdık çikolata ve krema formatını bozmadan, standart versiyona (50-55 kalori arası) göre biraz daha hafif kılıyor.

Besin değerlerindeki farklılıklar sadece tatlılıkla sınırlı değil. Sıfır şekerli kurabiyelerin bir porsiyonu yaklaşık 90 kalori sağlıyor ve ilave şeker içermiyor. Buna karşılık, geleneksel Oreo'ların benzer porsiyonlarında daha yüksek kalori ve çift haneli gramlarda ilave şeker bulunuyor. Porsiyon boyutu da daha kontrollü tutulmuş; bu durum markanın sadece içerikleri değil, yeme alışkanlıklarını da nasıl uyarladığını yansıtıyor.

Oreo Zero Sugar, markanın ikonik plastik tepsileri yerine, içinde ikişerli paketlenmiş kurabiyelerin bulunduğu tekrar kapatılabilir dik paketlerde geliyor. Çikolatalı gofretlerin üzerine, ürünü mağaza raflarında ayırt etmek için ince bir ipucu olarak "Zero Sugar" (Sıfır Şeker) ibaresi işlenmiş.

Oreo'ya göre araştırmalar, keyif veren atıştırmalıklara olan talep güçlü kalsa da, Amerikalıların şeker tüketimini sürekli olarak azalttığını gösteriyor. Mondelēz, en tanınmış ürünlerinden biriyle şekersiz kategorisine girerek; kısıtlama ile rutin arasındaki boşluğu doldurmayı ve daha az ödün vererek o tanıdık lezzeti sunmayı hedefliyor.

Tadım yapanlar, kurabiyelerin doku ve lezzet olarak orijinaline çok yakın olduğunu belirtmekle birlikte, bazıları şeker ikamelerinin bırakabildiği o kalıcı son tada (aftertaste) ve her zamanki gibi porsiyon kontrolü uyarılarına dikkat çekiyor.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *