Dizi izlemede, dijital platformlar TV’ye yetişti

Türkiye’de televizyon her zaman gözde!

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Türkiye’de televizyon her zaman gözde!
Abone ol
Dünyada popülerliği en çok artan servislerden birisi de dijital yayın platformları. Artık neredeyse hepimizin bir Netflix, Disney Plus ya da Amazon Prime hesabımız bulunuyor. Peki Türkiye’de durum dünyaya kıyasla ne durumda?

Tüm dünyada dijital platformlar yavaş yavaş televizyon izleyicisini ele geçiriyor. Türkiye’de de dijital platformlar revaçta ancak dünyaya paralel şekilde sirayet ettiğini söyleyemeyiz. Çünkü geleneksel televizyon izleyicisi Türkiye’de her daim ekranlara bağlı kalıyor. Yapılan bir araştırma da bu durumu ortaya koyuyor. Dünyada televizyon izleme ortalaması günlük kişi başı 2 saat 54 dakika iken Türkiye’de ise 4 saat 33 dakika. Yani yaklaşık 2 saat daha fazla. En çok televizyon izlenen zaman dilimi ise 21.00-24.00 saatleri arası. İzlenilen program türleri arasında ise ilk sırada haber programları bulunuyor.

Yıllar içerisinde TV tüketimi nasıl oldu?

Pandemi ile beraber 2020 yılında televizyon izleme oranları yükseldi. Normalleşme takvimine geçilmesi sonrasında ise normal seviyelerine döndü. 2022’de ise TV izleme oranları 2021’in bir miktar altında gerçekleşti.

Türkiye’nin dizi izleme alışkanlıkları nasıl seyrediyor?

Televizyon izleyicileri içerikler hakkında yorumlarını nereden yapıyorlar?

Dijital platform çağı

Hali hazırda; Netflix, Amazon Prime, Blu TV, Exxen gibi platformların bulunduğu Türkiye’ye 14 Haziran’da Disney+ da katıldı ve online TV dünyasına rağbet daha da arttı.

Bu gelişmenin yanı sıra platformlara gelen yüksek zamlar çok eleştirilmiş ve reklamlı abonelik sistemlerine geçecekleri de konuşulmuştu. Netflix'in reklam içeren premium hizmeti 1 Kasım itibarıyla bazı ülkelerde (şu an için Türkiye’de yok ) kullanıma sunulmaya başlandı. Disney+ reklamlı temel paketi ise yalnızca ABD'de kullanıma açıldı.

Türkiye’de Online TV üzerinden günde ortalama 1 saat 26 dakika içerik tüketilmektedir.

 

Verilerde Speed Medya’nın hazırladığı rapordan yararlanılmıştır.


Yorum Yazın