Reklam harcamalarına göre 2022 küresel medya sıralaması

Google, Facebook’un hakimiyeti devam ediyor

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Google, Facebook’un hakimiyeti devam ediyor
Abone ol
2021 yılında 522,5 milyar dolar olan dijital harcamalar bu yıl 567,49 milyar dolara ulaşacak olsa bile; küresel ekonomik yavaşlamanın rüzgarı canlı dijital reklamcılık pazarını da vuracak. Analiz firması Digiday, sektörün önde gelen dijital reklam şirketlerinin performansını küresel gelire göre sıraladığı rakamları paylaştı.

Sonuçlar, sektörün önümüzdeki birkaç yıl içinde pek parlak bir dönem geçiremeyeceğini gösteriyor. 2024 yılı için ise sektörün 695,96 milyar dolara ulaşılacağı tahmin ediliyor.

Insider Intelligence'ın küresel liderlik tablosunda internetin bilinen isimleri hakimiyetini sürdürüyor. Google, 168,44 milyar dolar ve Facebook 112,68 milyar dolar ile ilk iki sırayı işgal ediyorlar.

Amazon'un dijital reklam pazarındaki son yıllarda yükselişi, "hikayesi güçlü üç dev”in - yani Amazon, Facebook ve Google'ın ABD reklam pazarına nasıl hakim olduğu – yükselişinin de devam ettiğini gösteriyor. Fakat küresel reklamın farklı bir rengi var.

Küresel rakamlar; Asya pazarında yer alan Alibaba veya Tik Tok'un sahibi ByteDance’ın, Apple ve Microsoft gibi büyük teknoloji devlerinin tahmin edilen rakamlarını nasıl gölgede bıraktığını gösteriyor.

İki büyük teknoloji devi reklam stratejilerinde de büyük gelişmelere imza atmıştı. Microsoft, Netflix ile ittifaka girişmiş; Apple’ın lanse edilen reklam teknolojisi gelişmeleri büyük ilgi uyandırmıştı.

Amazon’un yaptığı önemli hamleler de manşetlere konu olmuştu. Fakat Çinli Alibaba’nın reklam gelirleri (41,01 milyar dolar), ABD merkezli e-ticaret ekibinin gelirlerini (37,99 milyar dolar) geride bırakıyor.

TikTok’un sahibi ByteDance ise bu yıl 29,07 milyar dolar gelir elde etme planları yapıyor. Bu rakam, Microsoft’un planladığı 12,33 milyar dolarlık reklam geliri ve artı Apple’ın planladığı 7,06 milyar dolarlık rakamları aşıyor.

 

2022'de en çok dijital reklam satan 5 şirketin dünya çapındaki net reklam gelirleri

  1. Google 168.44 milyar dolar
  2. Meta 112.68 milyar dolar
  3. Alibaba 41.01 milyar dolar
  4. Amazon 37.99 milyar dolar
  5. ByteDance 29.07 milyar dolar

Yorum Yazın