Bir tüketici kandırma hikayesi: Kablonet’sizlik Özlemi

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Bir tüketici kandırma hikayesi: Kablonet’sizlik Özlemi
Abone ol
İnternet arızanız vardır. Teknik servisi ararsınız çözüleceğini düşünerek… Gelen görevli arızayı da çözmez; üst kalite modeminizi de dandik bir cihazla değiştirerek gider…

Not: Olay bir okuyucumuzun şu an yaşadığı ve yaşamakta olduğu gerçek bir durumdur.

İlk internet kesintisi 21.11.2022 tarihinde yaşanan elektrik kesintisinde oldu. Modemden sinyal gelmedi. Bunun üzerine Türksat Kablonet sistemine arıza kaydı bırakıldı. Buraya kadar her şey normal.

Bir sonraki gün (22.11.2022) teknik servis beklenildiği gibi geldi. Çalışan geldiğinde evde belli bir yaşın üzerindeki anne vardı sadece. Ki evde olan kişinin internetle çok haşır neşir olması da gereken bir şey de değil. Sonuçta işlemi yapacak kişi teknik servis çalışanı. Sonrasına gelirsek anne çocuklarına servisin işlemi tamamlayarak ve interneti bağlayarak gittiğini söylüyor. Servisin kendisine dediği de; modemin üzerinde yer alan QR kodun okutularak internete girileceği yönünde.

Akşam işten gelen ve gece için de evden çalışacak olan çocuklardan birisi önce internetin olmadığını görüyor. Sonrasında çözümlemek için modemin başına oturuyor. Annesinin belirttiği QR kodunu da deniyor. Wifi bağlantısı oluyor ama tahmin edin ne yok? “İnternet!” Çünkü servis çalışanı bağlantıyı yaptığını söylemiş ve evi terk etmiş. Evdeki bir elektronik cihazla bağlantıyı kontrol etmeye bile tenezzül etmemiş.

Fiyasko bu kadarla kalsa iyi. Servis çalışanı modem bozuk diyerek yerine bu son model diye belirterek dandik bir modem cihazı bağlıyor. Eski cihazı da götürüyor. Yeni gelen cihaz ise tüyden hafif ve markası belli olmayan bir modem. Modem cihazının yenilenmesine rağmen internetin hala olmaması ise cabası.

Bugün ise G… K… isimli aynı servis elemanı tekrar geldi. Sorunun prizden ya da kısa devreden kaynaklanabileceğini belirtti. Evdeki insanlar çalıştıkları için telefonla bilgi alınabildi. Ve sıkıntılar anlatıldı. Ancak hiçbir sorun yokmuş gibi davranıldı. Bu dandik modemi istemiyoruz farklı bir markanın modemi sisteminizde görülüyor dediğimizde ise stoklarda yalnızca bu modem var ve çok iyi bir modeldir (!) deniliyor. Tüketicinin hiçbir seçim şansı yok. Bakalım internet sıkıntısı bunca internet’siz süreç sonrasında düzgün işleyecek ve dandik modem işlevini yerine getirecek mi?

Günü gününe faturanı öde.

Ödemenizde gecikme olduğu anda internetiniz yavaşlasın!

Sıkıntı firma tarafından olursa bir problem teşkil etmiyor.

Sorun mu var? Sus, otur, bekle.

Müşteri memnuniyeti ise size internet satarken kullandıkları bir söz sadece…

Türkiye’de vatandaşlar her şeyde olduğu gibi bunda da köleler. İnternet hizmeti almadan bile internet parası ödeyebiliyorlar…


Yorum Yazın