Emrah Demirci ile konuştuk:

2023 saç trendleri ve muhteşem saçlar için sırlar

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
2023 saç trendleri ve muhteşem saçlar için sırlar
Abone ol
Kuaförlük mesleğine 2010 yılında başlayan The Most, güçlü kadrosu ile Türkiye ve dünyada hizmet veriyor. “Tasarladığımız renkler ve ürünlerle yalnızca saça değil, ruha ve hayata da dokunuruz.” manifestosuyla müşterilerini şubelerinde ağırlıyor. The Most’un kurucu ortaklarından Emrah Demirci ile birçok konuda tüyolar aldığımız keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Gelin, 2023 senesinde bizleri bekleyen saç trendlerine ve bakım yaparken dikkat etmemiz gereken detaylara hep birlikte göz atalım.

Muhalif Röportaj / Eda Terzi

2023 saç trendleri, düzleştiricinin saça verdiği zararlar, evde saçımıza nasıl bakım yapmalıyız gibi merak edilen soruları Emrah Demirci yanıtladı.

İşte o keyifli sohbetimiz;  

Eda Terzi: Hoş geldiniz Emrah Bey.

Emrah Demirci: Teşekkürler, hoş buldum

E.T: Bize kısaca mesleki geçmişinizden bahseder misiniz?

E: 96 yılında Akmerkez Most’ta başladım. Yaklaşık 2010 yılına kadar sadece bir yerde çalıştım. Orada edindiğim deneyimler sonucu Özden Kürtür ile The Most markasını yarattık. Ve Etiler’de ilk şubemizi açtık. Akabinde şubeleşmeye başladık. 

E.T: Markanızı meslek hayatınızda özel kılan şeyler nelerdir?

E: Bunun en önemlisi bizim gibi kuaförlere aslında işi nasıl yapabileceğimizi öğretirken bir yandan da tekniklerle bağdaştırmak. Kendimize uygun birçok tekniğimiz var. 

Bunu kendi menümüze yaydık. Bu da bizim başarılı olmamızda en büyük nedenlerden bir tanesi. Freelight’ı ve Fresh Cut’ı çıkardık. Bunu yanı sıra birçok tekniği de içerisinde bulundurduk. Kendi menümüzü hazırladık aslında.

E.T: Peki saça en iyi gelen bakımlar hangileri? Bize biraz bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

E: Aslında şöyle, birçok marka var bu markalarında iddia ettiği ve saça uyguladığı yoğun nemlendirme özellikli ya da sorun çözebilecek bakım grupları var. En önemli nokta düzenlilik. 

Çoğu müşterimiz bir kerede etki alabilmek istiyor. Sonuç alırsın ama bunu uzun vadeli yapmak en doğrusu. Bir kere denediklerinde “Aaa bu bakım benim işime yaramadı” diyorlar. Yani biraz orada bir eksikliğimiz var. 

Birçok markanın güzel ürünleri de var ama en iyi şey kuaförünün tespit ettiği, inandığı ürünleriyle birlikte paylaşırsa en azından hem kuaför bu anlamda bilinçli hem de tüketici de aynı şekilde bilinçliliği ile birlikte saçının gerektiği sorunu çözebilecek alanlar yaratılabilir diye düşünüyorum.

E.T: Bir nevi kişiselleştirilmiş bakım yani…

E: Evet, şu bakım çok iyidir diyebileceğim bir şey yok. Saçı görüp tespit edip, tespite göre aslında birçok alandaki markayı söylemekte yarar olduğunu düşünüyorum. Çünkü bizler sonuçta bir reçete yazıyoruz. 

Yani önemli olan o reçeteyi kestiğinde bizim ziyaretçimiz bunları yeterince yapıyor mu? yapmıyor mu?... Tüm mesele bu. Bir grup bakımları çok düzenli yapıyor aynı zamanda da düzleştirici yapıyor… Bu şekilde yaptığın bakımı üç kere daha fazla yıpranmış bir noktaya getiriyorsun.

E.T: Bu cevaplarınızdan saçlarımıza düzleştiricinin ne kadar zararlı olduğunu anladım, doğru mu? 

E: Yani şöyle bilinçli işlemler yaptırmalıyız. Bakımında faydasını göreceksek, bir yandan bakım yapıp diğer yandan da saçımızı yüksek ısılarda düzleştirmemeliyiz. Biraz bu bilinci benimsememiz gerekiyor. 

E.T: Peki 2023 yılının saç trendleri neler? Bu sezonda hangi saç renkleri ön planda olacak?

E: Aslında mevsimsel olarak değişiyor. Şu anda sonbahar renkleri ön planda. Kahveler ve daha sıcak tonlar. Çünkü güneşe çok fazla maruz kalmadığımız, bronzlaşamadığımız ve bütün renklerin soğuk olduğu bir dönemde sıcağa başvuruyoruz. 

Sonbahar da genelde sıcak, kış aylarında da yine sıcak, ilkbahar ve yaz ayına doğru soğuk ve daha doğal tonlamalar tercih ediliyor. Moda kişinin kendi modası aslında. 

Ancak trende baktığımızda şu anda bakırlar çok fazla önde gidiyor ama herkesin de kullanabileceği bir saç rengi değil.

E.T: Biz kadınlar gördüğümüz bir fotoğrafı kuaförümüze götürüp bu saçtan istiyorum diyebiliyoruz. Oysaki o saç isteyen kişiye hiç uygun olmayabiliyor. Böyle durumlarda müşterilerinize nasıl bir yol çiziyorsunuz?

E: Aslında birçok kadın ziyaretçimiz artık kendisinin farkına varmaya başladı. Eskiden şöyle bir şey vardı; Sanatçının fotoğrafını alıp gelirdi ve ben bunu istiyorum denilirdi. Ama onun gibi giyinmen gerekiyor, onun gibi makyaj yapman gerekiyor. Yani bunlar yapılmadığında o renklerde beğenilmiyor. Aslında güzel bir renk ama kendini, tanıyamazsan olumsuz bir sonuçla karşılaşılır. Şimdi artık bu düşünce yapısı değişti. 

E.T: Herkes sarışın olabilir mi? Baktığımızda sarışın olması en imkansız dediğimiz insanlar bu rengi kullandı çokta beğenildi. Çağla Şikel, Beyonce ve bir çok ünlü isim gibi…

E: Aslında çok uzun vade de ara renkleri kullanıp sonra sarının en yoğun halini kullandılar. Bir kere de sarışın olmadı bu insanlar. Yavaş yavaş ilerleyerek bir noktada sarışın olma ihtiyacını hissettikleri için yaptılar. 

Son zamanlarda mikro kaynak çoğaldı, neden? Çünkü bu bakış açısıyla yaklaşan ziyaretçilerin tek sefer de sarışın olmak istemeleri saçlarında ciddi derecede kopmalara neden oldu. 

E.T: Yani sarışın olmayı birden istemek sorun... Ara geçişi ve bu süreci zamana yayarak saçı alıştırmak gerekiyor. Böylelikle daha sağlıklı sarılar kullanabiliriz o halde…

E: Evet saçı alıştırmak gerekiyor. Bizim ziyaretçilerimizin en büyük iki hatası var. Birincisi saçlarına bakmıyorlar, ikincisi kendilerine uygun doğru rengi seçmediğinde hasarlı, yıpranmış bir saç ortaya çıkıyor. Kuaför olarak ticaret yapmayı seviyorum ama benim ticaret anlayışım olmayacak bir şeyi yapmak üzerine değil. 

E.T: Emrah Bey bir diğer sorum şöyle, ünlüler camiasından keşke saçlarını yapabilsek dediğinizi biri oldu mu? 

E: Aslında hiçbir zaman keşkem olmadı. Sanatçı müşterim çok fazla 😊 Ulaşabildiğim, hayranlıkla izlediğim insanların uğrak yerlerinden biri de biziz zaten. Yeni kişileri de tabi ki şubelerimize bekliyorum. 

E.T: Yurt dışı şubelerinizin devamı gelecek mi?

E: Evet, Londra’ya da bir şube daha açacağım kısmet olursa…

E.T: Ünlüler kaprisli mi peki? Sizi zorlayan kişiler oldu mu?

E: (Gülüyor) Benim için hizmet verirken sanatçı ve standart bir kişi aynı özelliklere sahip. Kişilerin ünlülüğü ya da arkasındaki kimliği benim için hiç önemli değil. Çünkü bende bir yere gittiğim zaman sadece Emrah olarak gidiyorum. Bu konularda kimseye ayrım yapmıyoruz.

E.T: Bu doğrultuda marka hedefleriniz nelerdir?

E: Ben bu yola çıkarken, markamızla dünyanın her yerinde olacağız demiştim. Hatta arkadaşlarıma ve çalışanlarıma söylediğim bir cümle yapısı var; ‘biz dünyanın her yerinde olacağız önemli olan sizin nerede olmak istediğiniz?’ 

Bu meslekte çok fazla feyzaldım. Şöyle bir şey var kendi yeteneğimizin farkındayız ve bu noktada iyiyiz. İyi yaptığımız işte neden dünyanın her yerinde olmayalım ki… Bunun için bedel ödüyoruz, çok çalışıyoruz. 

Sadece kuaförde kalmak istemiyoruz aslında biz bir topluluğuz, markayız. Bu marka içerisin de hem bakım grupları hem boya grubu var. Çeşitliliğimiz de çok fazla olduğu için bu konuda daha rahat ilerleyebileceğimizi düşünüyoruz.

E.T: Teşekkür ederim katkınız ve samimi cevaplarınız için. 

E: Ben teşekkür ederim 😊


Yorum Yazın