İstanbul’un pek çok noktasında dikkat çeken reklam panolarıyla Espressolab, yeni bir belgesel projesinin tanıtımını yaptı. “Hikayeyi bir de bizden dinleyin” sloganı ile sunulan kampanya, markanın anlatmak istediği yeni bir perspektife işaret ediyor. Belgeselin adı ise "Bir Espresso Belgeseli, 'Kahveci'" olarak açıklandı.
Espressolab, son dönemde siyasi ve sosyal boykot çağrılarıyla gündeme gelmişti. CHP Genel Başkanı Özgür Özel, 19 Mart’ta yaptığı açıklamada markayı “boykot listesine” dahil etmişti. Bu çağrının ardından sosyal medyada da pek çok kullanıcı, markayı hedef alan yorumlar yapmıştı.
Markanın sahibi Esat Kocadağ’ın, Sütiş restoran zincirinin de sahibi olduğu ve eski İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile akrabalık ilişkisi bulunduğu öne sürülmüş; bu durumun, şirketin belirli dönemlerde avantajlı ihalelerle desteklendiği yönünde tartışmaları da beraberinde getirdiği iddia edilmişti.
Yeni reklam kampanyası, Espressolab’ın bu iddialara yönelik sessizliğini belgesel aracılığıyla bozacağı yönünde yorumlandı. Şirketin yayınlayacağı içeriğin, kamuoyunda nasıl bir yankı uyandıracağı ise merak konusu.