İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5331 %0.06
49,6506 %-0.02
5.761,49 % 0,15
91.968,40 %-1.468
Ara
Muhalif. SAĞLIK Kalabalıkta ne kadar iyi duyduğunuz, zekanızla doğru orantılı

Kalabalıkta ne kadar iyi duyduğunuz, zekanızla doğru orantılı

Washington Üniversitesi araştırmasına göre, kalabalık ortamlarda konuşmaları takip etmekte zorlanmak her zaman işitme kaybı anlamına gelmiyor; zekâ düzeyi de önemli rol oynuyor.

Okunma Süresi: 2 dk

Yeni bir araştırma, kalabalık ve gürültülü ortamlarda konuşmaları anlamakta zorlanan kişilerin sorununun kulakta değil, beynin sesleri işleme biçiminde olabileceğini ortaya koydu. Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacıları, zekânın gürültülü ortamlarda konuşmaları anlama becerisini doğrudan etkilediğini belirledi.

Araştırma kapsamında otizmli bireyler, fetüs alkol sendromu tanısı olan kişiler ve nörotipik bireyler incelendi. Tüm katılımcıların işitme testleri normal çıkarken, konuşmaları ayırt etme performansı zeka düzeyine göre değişti. Çalışmanın yürütücüsü Bonnie Lau, “Zekâ ile konuşmayı algılama performansı arasındaki ilişki tüm gruplarda aynıydı” dedi.

Katılımcılar, aynı anda konuşan üç ses arasında ana sesi bulmakla görevlendirildi. Arka plan gürültüsü artırıldıkça, ana sesi doğru seçebilme oranı ölçüldü. Sonuçta, zeka puanı yüksek olan katılımcılar, karmaşık ses ortamlarında konuşmaları anlamada daha başarılı oldu.

Lau, “Restoranda konuşmaları takip etmekte zorlanmak her zaman işitme kaybı anlamına gelmez” diyerek yanlış algıya dikkat çekti. Araştırmacılar, düşük bilişsel kapasiteye sahip veya nöroçeşitli bireylerin çevresel düzenlemelerden fayda görebileceğini belirtti. Örneğin, sınıflarda öğrencilerin öne oturtulması veya ses destek cihazlarının kullanılması iletişimi kolaylaştırabilir.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *