İstanbul
Parçalı bulutlu
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5354 %0.07
49,5729 %-0.06
5.746,23 % -0,12
89.743,13 %-3.068
Ara

Bir şirket olarak Türkiye çok kötü yönetiliyor

YAYINLAMA: | GÜNCELLEME:
Bir şirket olarak Türkiye çok kötü yönetiliyor

“Çok kötü yönetiliyor” derken bunu siyasi anlamda söylemiyorum. Anayasa’dan, partiler yasasından, demokrasiden, basın özgürlüğünden filan söz etmiyorum.

Türkiye’nin rasyonel bir “işletme” ya da şirket olarak yönetilmesinden söz ediyorum.

“Savaşta bir ordudan” da diyebilirsiniz.

Rekabet piyasasında şirket yönetiminin askeri-stratejik kurumlara benzediği savı bundan 30-40 yıl kadar önce çok popüler olmuştu; Hun imparatoru Attila onun simgesi ilan edilmiş, 1985’te çıkan “Hunlu Attila’nın Liderlik Sırları’ adlı kitap çok okunan kitaplar listesine girmişti.

ASIL HEDEFİ UNUTMAYIN

Bu yaklaşımı savunan düşünürlerin en başta gelen nasihatların biri şuydu: “Asıl hedefi unutmayın, gereksiz düşman yaratmayın!”

Türkiye yönetimi, en önemli sorun olarak gördüğü terörü yok etmeyi baş hedefi ilan etti. Tüm önceliklerini ona göre ayarlayacağını vadetti.

Pek güzel.

Sonra ne yaptı? Neredeyse eş zamanlı olarak, anketlerde ülkenin en önde görünen partisine yani CHP’ye karşı asla ikna edici olmayan adli bir yıldırma kampanyası açtı. Bu şirret kampanya ana hedefi bastırdı, kamuoyunda parçalanma ve bölünmelere yol açtı, asıl amacın gerçekleşme olasılığını azalttı.

İşte bu, tüm ünlü yönetim düşünürlerine göre “büyük hata”dır. Şirketin kötü yönetildiğinin işaretidir. Sonuçta başarılı olamaz.

Çünkü ne diyordu Attila gibi komutanlar ya da Sun Tzu, Robert Green gibi düşünürler?

Gereksiz düşman yaratmak ve asıl hedefi unutmak vahim hatalardır!

Aşırı hırs hedef saptırır. Kibir düşman sayısını arttırır. Bütün cephelerde savaşmazsınız!

EKONOMİ CEPHESİ

Ekonominin perişan durumu, şirketin kötü yön yönetildiğinin ikinci örneği olarak verilebilir. Geçim derdi tüm dertleri bastırmıştır!

Enflasyonun her yerde düşerken Türkiye’de rekorlar kırması ancak iki nedenle açıklanabilir: Bu işi bilmemek ya da kötü niyet!

Pek çok gözlemci ve halk artık ikinci olasılığın daha güçlü olduğuna inanıyor. Birileri soyguna öncelik veriyor.

Yöneticiler şunu anlamazdan geliyor gibiler: Kötülüğün baş kaynağı alkol ya da kumar değildir. Toplumunu bir bütün olarak çürüten sistematik ve kolektif bir hırsızlık türü olan enflasyondur.

Sadece kendi adamlarını besleyerek bu hatayı örtmek mümkün değildir, büyük hatadır!

DOSTLUK TESTİ

Şirketin nasıl yönetildiğinin bir göstergesi de diğer şirketlerle olan ilişkileridir.

Türkiye’nin emsalsiz jeo-stratejik konumu külliyen boykot edilmesini olanaksız kılıyor. Türkiye, Napolyon’un da ilan ettiği gibi dünyanın merkezindedir. Herkesle iyi ilişkiler kurabilir.

Peki, şu konjonktürde bunların kaçı zor konularda Türkiye’yi açıkça desteklemeye hazırdır?

Örneğin, Asya’daki Türki devletler Güney Kıbrıs’ı pat diye tanıdılar. Bakalım kaçı, bizim şirketin CEO’sunun davetine uyup, KKTCyi tanıyacak?

Bu bir testtir.

Ya ümmeti Müslimin? Son Türk devleti olarak kalacağa benzeyen KKTC’yi tanımak için kuyruğa girerler mi? Ümmetin lideri olarak lanse edilen CEO uğruna başka ilişkilerini tehlikeye atarlar mı?

Göreceğiz.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *