İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5194 %0.04
49,6025 %0.01
5.793,12 % 0,70
90.701,47 %-2.037
Ara
Muhalif. İŞ DÜNYASI Türkiye'den ilk isim oldu: Beymen CEO'su Elif Çapçı, dünya modasına yön veren 50 kadın lider arasında

Türkiye'den ilk isim oldu: Beymen CEO'su Elif Çapçı, dünya modasına yön veren 50 kadın lider arasında

Okunma Süresi: 3 dk

Beymen Group Üst Yöneticisi (CEO) Elif Çapçı, dünya moda, perakende ve güzellik sektörüne yön veren 50 kadın lider arasına giren Türkiye'den ilk isim oldu.

Gruptan yapılan açıklamaya göre, küresel moda dünyasının önde gelen yayınlarından WWD (Women's Wear Daily) öncülüğünde gerçekleştirilen "WWD X FN X Beauty Inc 50 Women In Power 2024" araştırmasının sonuçları açıklandı.

Türkiye'den ilk kez bir isim listeye girdi. 11 Eylül günü düzenlenen basın toplantısında konuşan Çapçı, cinsiyet eşitsizliğinin yalnızca Türkiye'de değil, dünyanın gelişmiş ülkelerinde olan bir konu olduğunu ve kadıların birbirine vereceği desteğin bu doğrultuda önemli olduğunu vurguladı. 

ABD'de yapılan, listenin açıklandığı konferans hakkında konuşan Çapçı, şunları kaydetti:

"Listenin açıklandığı ABD'de yapılan konferanstaki konulardan bahsetmek istiyorum. Türkiye'de kadın haklarını konuşuyoruz ama ABD gibi gelişmiş ülkelerde de kadınların benzer problemlerle başa çıktığını görmek enteresandı. İstisnasız, kadın haklarındaki eksiklikleri, fırsat eşitsizliği, çifte standardı konuşuyordu herkes. Kadının iş hayatında nasıl güçlendirilebileceği üzerine çok fazla konuşuldu. Özellikle, kadınların kadınlara el vermesi çok vurgulandı. Eğitim aşamasındaki genç kızlara mentorluk yapmaktan başlayarak kariyerlerine başlayan genç kadınlara destek olmak, pozitif ayrımcılık yapmak, tepeye çıkabilmiş kadınların da rekabet yerine birbirine el vermesi konularına değinilmesi benim için çarpıcıydı. Bugün ABD'de en çok ciro yapan 50 şirkete baktığınızda sadece 9 kadın CEO var." 

Çapçı, "Türkiye'nin lüks moda ve yaşam stili destinasyonu olmasının getirdiği vizyon ve sorumluluğa sahip olduklarını belirterek, grubun çok ayaklı iş yapısını büyütmeye ve güçlendirmeye odaklandıkları bir dönemde, listede yer almaktan ötürü gurur duyduğunu" aktardı.

Beymen'in Türkiye ile lüks moda dünyası arasında köprü vazifesi gördüğünü söyleyen Çapçı, "Bu alanda çok güçlü bir deneyimimiz, dünya markaları ile onlarca yıl içinde kurmuş olduğumuz çok güçlü bir iş modelimiz var. Biz lüksü; sanatın, kültürün, yaratıcı düşüncenin ve kaliteli yaşam arzusunun birleşimi olarak görüyoruz. Deneyim odaklı lüks yaklaşımımız kapsamında yaratıcılığı, özgünlüğü önceliklendirerek yeni yatırımlarımızı hayata geçirmeye, hayatlara dokunmaya, anlam ve değer katmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Yüzde 44 kadın çalışan oranıyla eşitlik merkezli bir çalışma ortamı sunduklarını vurgulayan Çapçı, "Kadınların ekonomik ve toplumsal yaşamda güçlenmesi için pek çok çalışma yürütüyoruz. Beymen Group olarak büyüme yolculuğumuzun ivme kazandığı böyle bir dönemde gelen bu gurur verici haberi, tüm başarılarımıza birlikte ulaştığımız çalışma arkadaşlarımla paylaşıyorum. Ayrıca bugüne dek desteklerini her daim yanımda hissettiğim yönetim kurulumuza ve grubumuzu bünyesinde barındıran lüks moda devi Mayhoola Investments Group'a teşekkürlerimi sunuyorum" açıklamasını yaptı.

Çapçı, her liderin yolculuğunun kendine özgü olduğuna inandığını belirterek, değişime açık ve değişimden yana olmak, dayanıklılık, empati ve zamanın ruhunu okumanın bugünün dünyasında çok önemli liderlik becerileri olduğuna dikkati çekti.

Lüks moda perakendeciliğinin, yalnızca ürün satışıyla sınırlı tutulamayacağını aktaran Çapçı, "Deneyim, yaptığımız işin merkezinde yer alıyor ve bu da zamanın ruhunu anlamayı gerektiriyor. Küresel ölçekteki zorlu koşullar, teknolojinin hızlı gelişimi, değişen pazar dinamikleri ve farklı jenerasyonlarla bir arada çalışma gerekliliği modanın hızı ve değişken temposuyla bir araya geldiğinde tüm koşullar altında gemiyi ve mürettabatı yönlendirmeye devam edebilmek bu nitelikleri gerekli kılıyor diye düşünüyorum" diye konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *