Yabancı yatırımcıya Türkiye’yi sordular; yüzde 50’si “güzel ülke” dedi

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Yabancı yatırımcıya Türkiye’yi sordular; yüzde 50’si “güzel ülke” dedi
Abone ol
Gayrimenkul Yurtdışı Tanıtım Derneği Gigder’in 410 kişi ile 8 dilde görüşerek yayınladığı “Yurt dışı yatırımcı neden Türkiye’de gayrimenkul alıyor?” konulu araştırmada ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Türkiye denince akla gelen ilk kelime nedir sorusunun yanıtları ise ülkeden ülkeye değişti. 

Gigder  S. Arabistan, Irak, Ürdün, Rusya, Almanya başta olmak üzere toplam 48 ülke vatandaşı ile 8 dilde çalışarak  “Yurt dışı yatırımcı neden Türkiye’de gayrimenkul alıyor?” konulu araştırmaya imza attı. Çalışmada ilginç sonuçlar ortaya çıktı. 

Daire alıp kiraya veriyorlar
Araştırmaya katılan yatırımcıların %39,3’ü satın aldıkları gayrimenkulü kiralama yöntemini seçmişken, %35’i ise hali hazırda oturmaya devam ettiğini ifade ediyor. Konutlarını sadece Türkiye tatillerinde kullananların oranı ise %4,9. Türkiye gayrimenkul sektörüne yönelen ilginin %90’ının daire segmentinde gerçekleştiği düşünüldüğünde, yatırım kararının rasyonel bir zemine yerleştiği ve piyasadaki talebe göre şekillendiği görülüyor. Diğer yandan, gayrimenkullerinin boş durduğunu veya henüz kendisine teslim edilmediğini belirtenlerin oranı ise %20,9 seviyesinde.
Araştırmaya göre, yatırımcıların Türkiye yatırım ortamına sürmekte olan güvenlerinin en önemli göstergelerinden birisi, %92,7’sinin gayrimenkullerini hala elinde tutması. Yatırımcıların %7,3’ünün ise yatırımını elden çıkartma seçeneğine yöneldiği görülüyor.
Yabancılar ev alırken neye bakıyor?
Yatırımcıların %63,4’ü için en önemli etmen fiyat iken, bir diğer pozitif ayrışan faktör ise %58,3’le lokasyon. Manzara %36,6’lık paya sahipken, kârlılık da %28,8 ile diğer takipçi faktörler kategorisinde yer alıyor.
Yüzde 80’i memnun
Tüm süreç bir bütün olarak değerlendirildiğinde; yatırımcı memnuniyeti %82,6’ya yükseliyor. Süreçten genel anlamda memnun olmayanların işaret ettikleri hususlar ise; güvenlik kaygısı (%59,1), yabancılara olumsuz bakış (%37,9), kültürel-sosyal uyuşmazlık (%36,4) ve dil sıkıntısı (%22,7) olarak öne çıkıyor.

Türkiye denince akıllarına ilk gelen sözcük/cümle nedir?
Son soru olarak ankete katılanlara serbest alanında yazabileceği Türkiye deyince aklınıza ne geliyor sorusunu sorduk. Araştırmaya katılanların yarısına yakınına egemen olan Türkiye imajı, «güzel ülke» iken, İslam ve Müslümanlık (%28,2) ile Türkiye imajının diğer önemli bileşeni. Tarih (%6,1) ve deniz (%5) diğer öne çıkan faktörler.

Ülkelere göre ilk 3 kelime:
SUUDİ ARABİSTAN: Güzel, güven, İstanbul
IRAK: Harika, doğa, İstanbul
ÜRDÜN: Koruma, İslam, güven 
RUSYA: Tarih, deniz, güzel
ALMANYA: Tatil, Merhaba, Antalya
CEZAYİR: Erdoğan, İslam, güzel
İNGİLTERE: İklim, gastronomi, güven


Yorum Yazın