Ünlü şef Nusret Gökçe’nin “Salt Bae” logosu için yaptığı itiraz, Birleşik Krallık Fikri Mülkiyet Ofisi (IPO) tarafından kabul edilmedi. Gökçe’nin avukatları, dünya çapında restoran zincirlerinin bulunmasına rağmen, marka başvurularının ünlü “Salt Bae” silüeti ve logosu ile çakıştığını savunmuştu.
Nusr-Et ekibi tarafından sunulan, gazete kupürlerinden sosyal medya paylaşımlarına kadar uzanan 60 sayfalık dosya ise IPO Hakimi Suzanne Hitchings tarafından “odaktan yoksun” bulunarak delil olarak kabul edilmedi.
Hakim Hitchings kararında, Gökçe’nin logosunun ticari hayatta belirleyici bir marka unsuru olarak kullanılmadığını ifade etti. Kararda, Nusret’in dünya çapındaki popülerliğinin kişisel şöhretine dayandığı, “Salt Bae” imajının ise bir ticari marka olmaktan çok popüler bir kültürel ifade niteliği taşıdığı belirtildi.
Hakim, ünlü bir kelime ya da ismin geniş kitlelerce tanınmasının, başka kişilerin bunu ticari amaçla kullanmasını otomatik olarak engellemeyeceğini de vurguladı. Bu değerlendirme, James Bond evrenindeki “Dr. No” örneği üzerinden pekiştirildi.
Kararla birlikte Nusret’in Birleşik Krallık’taki marka mücadelesi yeni bir aşamaya girerken, uzmanlar davanın global marka tescil süreçleri açısından emsal niteliği taşıyabileceğini belirtiyor.