Türkiye’de kafe, restoran ve pastane gibi toplu tüketim yerlerinde 1 Temmuz itibarıyla yeni bir uygulama hayata geçiriliyor. Buna göre menülerde artık ürünlerin içerik ve kalori bilgileri zorunlu olacak.
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından düzenlenen uygulama, tüketicilerin yediği ve içtiği ürünler hakkında daha şeffaf bilgiye ulaşmasını amaçlıyor.
Menülerde içerik ve kalori bilgisi zorunlu olacak
Yeni düzenlemeye göre işletmeler, sundukları tüm ürünlerin bileşenlerini, içeriklerini ve enerji değerlerini menülerde açıkça belirtmek zorunda olacak.
Örneğin bir yemek için kullanılan malzemeler ve toplam kalori değeri, tüketicinin rahatça görebileceği şekilde menülerde yer alacak.
Alerjen ve özel içerikler vurgulanacak
Düzenleme kapsamında alerjen içerikler ile alkol ve domuz kaynaklı bileşenler de açık ve belirgin şekilde gösterilecek.
Bu bilgilerin menülerde farklı yazı tipi, renk veya stil ile vurgulanması zorunlu olacak.
Kademeli geçiş süreci uygulanacak
Uygulama işletmelerin büyüklüğüne göre kademeli olarak yürürlüğe girecek. Ulusal zincirler için 1 Temmuz son tarih olurken, diğer işletmeler için 31 Aralık 2026 ve 2027’ye kadar farklı geçiş süreleri tanındı.
Bu süreç sonunda tüm toplu tüketim yerlerinin yeni menü sistemine geçmesi zorunlu hale gelecek.