İstanbul
Parçalı bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,8044 %0.17
50,1756 %-0.07
5.972,23 % 0,28
88.258,17 %0.083
Muhalif. EKONOMİ Girişimcilere şok uyarı: Müşteri kararını 1 saniyede veriyor

Girişimcilere şok uyarı: Müşteri kararını 1 saniyede veriyor

Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin e-ihracatta yüzde 10 pay hedefi için girişimcilere çağrı yaptı.

Okunma Süresi: 2 dk

Antalya’nın Alanya ilçesinde düzenlenen ve 81 ilden yoğun katılım alan “E-Ticaret Kampı” etkinliğinde konuşan Ticaret Bakanlığı temsilcisi Önal, girişimcilerin küresel pazarda daha güçlü yer alması için verilen teşvik ve kredi desteklerini anlattı. Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 10’unu e-ihracatın oluşturması için çalışmaların hızlandığını söyledi.

Tüketicinin Karar Süresi 1 Saniyeye Düştü

Önal, artık tüketicinin ürün seçme süresinin dramatik şekilde kısaldığına dikkat çekerek şu uyarıyı yaptı:
“Eskiden bir ürün görseli veya reklam videosu tüketicide 3 saniyede etkisini gösteriyordu. Bugün bu süre 1 saniyenin bile altına indi. Hem Türkiye hem küresel pazarlarda var olmak isteyen girişimcilerin teknoloji kullanımı üst seviyeye çıkmalı.”

Ürün videoları, profesyonel görseller ve dijital sunum tekniklerinin, e-ticaret başarısının temelini oluşturduğunu vurguladı.

Türkiye’de B2B Daha Popüler Ama B2C Daha Hızlı Büyüyor

Türkiye’de işletmeden işletmeye satışın (B2B), hâlâ B2C’ye kıyasla daha çok tercih edildiğini belirten Önal, bunun nedenini ise “ödeme vadeli toplu tahsilat anlayışı” olarak açıkladı.

B2C modelinde ise veri ve müşteri geri bildiriminin büyük avantaj sağladığını ifade ederek, şunları aktardı:
“Müşterinin anlık yorumları, puanlamaları, paketleme ve kargolama süreçlerindeki geri bildirimler satıcıya parayla alınamayacak bilgi sağlıyor. Bu sayede firmalar ürünlerini daha hızlı iyileştirip uluslararası pazarlara daha kolay hazırlanıyor.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *