Antalya’nın Alanya ilçesinde düzenlenen ve 81 ilden yoğun katılım alan “E-Ticaret Kampı” etkinliğinde konuşan Ticaret Bakanlığı temsilcisi Önal, girişimcilerin küresel pazarda daha güçlü yer alması için verilen teşvik ve kredi desteklerini anlattı. Türkiye’nin toplam ihracatının yüzde 10’unu e-ihracatın oluşturması için çalışmaların hızlandığını söyledi.
Tüketicinin Karar Süresi 1 Saniyeye Düştü
Önal, artık tüketicinin ürün seçme süresinin dramatik şekilde kısaldığına dikkat çekerek şu uyarıyı yaptı:
“Eskiden bir ürün görseli veya reklam videosu tüketicide 3 saniyede etkisini gösteriyordu. Bugün bu süre 1 saniyenin bile altına indi. Hem Türkiye hem küresel pazarlarda var olmak isteyen girişimcilerin teknoloji kullanımı üst seviyeye çıkmalı.”
Ürün videoları, profesyonel görseller ve dijital sunum tekniklerinin, e-ticaret başarısının temelini oluşturduğunu vurguladı.
Türkiye’de B2B Daha Popüler Ama B2C Daha Hızlı Büyüyor
Türkiye’de işletmeden işletmeye satışın (B2B), hâlâ B2C’ye kıyasla daha çok tercih edildiğini belirten Önal, bunun nedenini ise “ödeme vadeli toplu tahsilat anlayışı” olarak açıkladı.
B2C modelinde ise veri ve müşteri geri bildiriminin büyük avantaj sağladığını ifade ederek, şunları aktardı:
“Müşterinin anlık yorumları, puanlamaları, paketleme ve kargolama süreçlerindeki geri bildirimler satıcıya parayla alınamayacak bilgi sağlıyor. Bu sayede firmalar ürünlerini daha hızlı iyileştirip uluslararası pazarlara daha kolay hazırlanıyor.”