İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5171 %-0.02
49,6234 %-0.14
5.748,37 % -0,08
92.326,85 %-1.225
Ara
Muhalif. EKONOMİ Gelecek yeni kurala göre influencerların artık 'reklam' yazması da yetmeyecek!

Gelecek yeni kurala göre influencerların artık 'reklam' yazması da yetmeyecek!

Ticaret Bakanlığı, sosyal medya influencer'ları için yeni bir yönetmelik taslağı hazırladı. Bu düzenleme, influencer'ların oluşturduğu reklam içeriklerini daha şeffaf ve sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlıyor. Taslağın getirdiği kapsamlı kurallar, pazarlama dünyasında önemli değişiklikler yaratabilir.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 1 dk

Türkiye gazetesinden Esma Altın'ın haberine göre, reklam içeren paylaşımlarda “#Reklam”, “#Sponsor”, “#İşbirliği”, “#Hediye”, “#Davet” gibi ifadelerden en az biri açık biçimde kullanılacak ve reklam verenin adı veya markası belirtilecek. İçerik sesli yayınsa, reklam olduğuna dair uyarı yayının başında yapılacak. “İndirimli”, “cazip”, “uygun” gibi ifadelerin kullanıldığı reklamlarda ise faiz veya kâr payı oranı paylaşım alanında yer alacak. Ayrıca kampanyalı satışlarda ürünün önceki 10 gündeki en düşük fiyatı esas alınacak ve satış tarihleri ile stok miktarı açıkça belirtilecek.

Yapay zekâya sınırlama

Reklamlarda yapay zekâ kullanımı da sınırlandırılıyor. Filtreleme, dijital karakter veya yapay zekâ ile oluşturulmuş gerçek kişilerin kopyalarının kullanıldığı içeriklerde bu durumun açıkça yazılması gerekecek. Bir kişinin dijital kopyasının ürünü bizzat deneyimlemiş gibi gösterilmesine izin verilmeyecek.

Bazı reklamlar tamamen yasaklanıyor

Taslak ayrıca falcılık, medyumluk, yasa dışı bahis, tütün ürünleri, elektronik sigara ve alkollü içeceklerin reklamlarını tamamen yasaklıyor. Çocuklara yönelik hedefli reklamcılık da yasaklanırken, e-ticarette “panik tuzağı” oluşturan ve tüketiciyi ürünü hemen satın almaya yönlendiren yanıltıcı mesajlara karşı da dikkatli olunması gerektiği vurgulanıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *