İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5021 %-0.01
49,6342 %-0.11
5.742,38 % -0,18
92.569,90 %-1.356
Ara
Muhalif. EĞİTİM MEB ve ÖSYM’den merkezi sınavlarda yeni dönem: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile soru tipleri değişiyor

MEB ve ÖSYM’den merkezi sınavlarda yeni dönem: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile soru tipleri değişiyor

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve ÖSYM, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında merkezi sınavlarda kullanılacak yeni soru tipleri üzerine çalışmalara başladı. Amaç, öğrencilerin bilgiyle birlikte problem çözme, uygulama ve ilişkilendirme becerilerini ölçmek.

Okunma Süresi: 1 dk

Milli Eğitim Bakanlığı, merkezi sınav sistemine yönelik kapsamlı bir yeniden tasarım sürecini başlattı. Çalışmalar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda yürütülüyor ve sınavlarda kullanılacak soru tipleri yeniden belirleniyor.

Uzman Ekiplerle Çalıştaylar Düzenleniyor

Yeni soru modelini geliştirmek için düzenlenen çalıştaylarda:

Bakanlık yöneticileri

ÖSYM temsilcileri

Akademisyenler

Öğretmenler

yer alıyor. Çalışmalarda soru tiplerinin teknik çerçevesi, değerlendirme kriterleri ve temel bileşenler detaylı şekilde ele alınıyor.

Yeni Soru Modeli ile Hedeflenen Beceriler

MEB tarafından açıklanan bilgiye göre, geliştirilmekte olan model:

Öğrencilerin konuları anlama

İlişkilendirme ve uygulama

Problem çözme

gibi temel becerilerini ölçen görev ve soru türlerini esas alıyor. Böylece sınavlar, sadece bilgiyi ölçmenin ötesine geçerek daha kapsamlı bir değerlendirme imkânı sunacak.

Eğitimde Dönüşüm Adımı

MEB ve ÖSYM iş birliğiyle yürütülen bu süreç, Türkiye’de merkezi sınav sistemini daha bütüncül ve beceri odaklı hâle getirmeyi hedefliyor. Bakanlık yetkilileri, yeni soru modelinin uygulanmasıyla öğrencilerin öğrenme süreçlerinin ve kritik düşünme becerilerinin daha iyi değerlendirileceğini belirtiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *