İngiltere’de üniversitelerde yapay zeka destekli yazılım kullanımı, akademik etik tartışmalarını alevlendirdi. The Times gazetesinin yayımladığı verilere göre, 2023-2024 eğitim yılında yaklaşık 7 bin öğrenci, ChatGPT ve benzeri yapay zeka araçlarıyla kopya çekme şüphesiyle karşı karşıya kaldı.
2022 yılında sadece 50 olan yapay zeka kaynaklı intihal vakaları, son yıllarda hızla artarak binlerle ifade edilecek sayıya ulaştı. Özellikle Kent Üniversitesi’nde 1000’den fazla, Essex Üniversitesi’nde 690, Sheffield Üniversitesi’nde 585, King's College London’da ise 344 şüpheli dosya tespit edildi.
Üniversiteler, bu durum karşısında yapay zeka kullanımını ya tamamen yasaklamakta ya da sıkı kurallarla sınırlandırmakta. Öğrenci ödevlerinde yapay zeka araçlarının kullanımı, akademik dürüstlüğü zedeleyen bir sorun olarak görülüyor.
Bazı akademisyenler ise yapay zekanın tamamen dışlanmaması gerektiğini, bunun yerine etik kullanım kılavuzlarının oluşturulmasının önemini vurguluyor. Ancak mevcut durumda pek çok eğitim kurumu, ödev taramalarını sıkılaştırıyor ve disiplin süreçlerini güçlendiriyor.
İngiltere’deki bu gelişmeler, yapay zekâ çağında akademik dürüstlüğün korunması ve eğitim sistemlerinin geleceğine dair kritik soruları gündeme getiriyor.