İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5133 %0.02
49,5131 %-0.17
5.760,07 % 0,12
88.734,65 %-3.823
Ara
Muhalif. DÜNYA X’e mavi tik ve reklam uyarısı: 60 günlük süre verildi

X’e mavi tik ve reklam uyarısı: 60 günlük süre verildi

AB yetkilileri, X’teki mavi tik uygulaması ve reklam politikasını sorunlu buldu. Platforma 60 gün içinde AB kurallarına uyum sağlama çağrısı yapıldı.

Okunma Süresi: 1 dk

DW Türkçe’nin haberine göre, Avrupa Birliği yetkilileri X’in mavi tik uygulamasını ve reklam politikasını kusurlu buldu.

Eski adıyla Twitter’ı satın alan Elon Musk yönetiminde X, mavi tik sisteminde köklü değişiklikler yaptı. Önceden yalnızca gazeteciler, ünlü isimler ve politikacılar kimlik doğrulamasıyla bu rozetlere sahip olabiliyordu. Artık kullanıcılar, kimlik doğrulaması yapmadan ve ücret karşılığında mavi tik alabiliyor. AB yetkilileri bu durumun kullanıcıları yanıltabileceği kanaatine vardı.

Ayrıca, X’in reklamlar konusunda yeterince şeffaf olmadığı ve araştırmacılara Dijital Hizmetler Yasası (DSA) kapsamında veri erişimi sağlamadığı belirtildi.

AB Komisyonu, X’e mavi tik uygulamasını AB kurallarına uyarlaması için 60 gün, reklam şeffaflığı ve veri erişimi alanlarında adım atması için ise 90 gün süre verdi. Eğer platform bu sürelerde uyum için ikna edici bir plan sunamazsa, Komisyon ek para cezaları uygulayabilecek.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *