İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5171 %-0.02
49,6234 %-0.14
5.748,37 % -0,08
92.326,85 %-1.225
Ara
Muhalif. DÜNYA Salt Bae’nin İngiltere macerası hüsranla bitti: Milyonlarca dolar zarare’nin İngiltere macerası hüsranla bitti: Milyonlarca dolar zarar

Salt Bae’nin İngiltere macerası hüsranla bitti: Milyonlarca dolar zarare’nin İngiltere macerası hüsranla bitti: Milyonlarca dolar zarar

Dünyaca ünlü şef Nusret Gökçe’nin İngiltere’deki Nusr-Et restoranı, geçen yıl 7,3 milyon dolar zarar açıkladı. ABD’de şubelerinin kapanmasıyla başlayan düşüş, İngiltere’de de devam etti.

Okunma Süresi: 2 dk

Sosyal medyanın fenomeni Salt Bae, lüks et sunumlarıyla tanınan Nusr-Et markasında küresel çapta ciddi bir gerileme yaşıyor. The Independent’ın haberine göre, Gökçe’nin İngiltere’deki restoranı, geçen yıl 5,5 milyon sterlin (7,3 milyon dolar) zarar etti. Gelirini 10 milyon sterline çıkarmasına rağmen zarar kapatılamadı.

ABD’de ise bir dönem 7 şubesi bulunan Nusr-Et’in restoran sayısı, şu anda New York ve Miami’de sadece ikiye düştü. Beverly Hills, Dallas, Las Vegas, Boston ve ikinci New York şubeleri kapatılırken, bu işletmelerin maliyeti 8,8 milyon doları buldu.

Popülerlik sürdürülemedi

Salt Bae, 2017’de sosyal medyada yayılan “tuz serpme” videosuyla fenomen olmuştu. Ancak uzmanlara göre, bu popülarite sürdürülebilir bir iş modeline dönüşmedi. Şov ağırlıklı sunumlar, “deneyim turizmi” meraklılarına hitap etse de, geniş kitleleri uzun vadede çekemedi.

Tüketici eğilimleri değişti

İngiltere’de 2025 itibarıyla enflasyonun yüzde 3,8’e yükselmesi ve hane bütçelerinin daralması, pahalı restoranlara ilgiyi azalttı. Boston Consulting Group verilerine göre, hanelerin “isteğe bağlı harcama” eğilimi yüzde 9 oranında düştü. Tüketiciler artık “lüks yerine değer ve sadelik” arıyor.

Gösterişli tarz İngiltere’de karşılık bulmadı

Uzmanlar, Nusret’in sahne performansına dayalı yaklaşımını “Las Vegas tarzı” olarak nitelendiriyor ve İngiliz kültürüne yabancı bir unsur olarak değerlendiriyor. Tarım ve Bahçecilik Kalkınma Kurulu (AHDB) verilerine göre, et tüketimi yükseliyor, ancak tüketiciler artık aşırı lüks yerine kaliteli ve sade ürünleri tercih ediyor.

Uzmanlar durumu şöyle özetliyor: “İnsanlar hala biftek istiyor ama Nusret’in bifteğini değil.”

Salt Bae’nin gösterişli tarzı, sosyal medyada da artık eski etkisini yitirmiş durumda. “Post-Ozempic” çağında, sağlık odaklı ve dengeli beslenme trendleri, lüks et sunumlarının önüne geçti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *