İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5320 %0.06
49,6229 %0.05
5.774,35 % 0,37
91.994,98 %-1.433
Ara
Muhalif. DÜNYA İngiltere, Zara reklamlarına yasak uyguladı

İngiltere, Zara reklamlarına yasak uyguladı

İngiltere Reklam Standartları Kurumu (ASA), giyim devi Zara'nın iki reklamını ‘sorumsuz içerik’ olarak gerekçe göstererek yayından kaldırttı. Kuruma göre modellerin görüntüsü, sağlıksız beden algısını teşvik edici nitelikte.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

İngiltere’deki Reklam Standartları Kurumu (ASA), giyim markası Zara'nın iki farklı reklamını ‘sorumsuzca hazırlandığı’ gerekçesiyle yayından kaldırttı.

BBC’nin haberine göre, reklamda yer alan modellerden biri, geri taranmış saç modeli ve üzerine düşen gölgeler nedeniyle ‘çökük ve sağlıksız’ bir görünüm sergilerken; diğer modelin düşük yakalı gömlek pozunda ‘çıkıntılı köprücük kemikleri’ dikkat çekiyordu.

Kurum, görsellerin genel kamu sağlığı açısından uygun olmadığını belirterek, Zara’nın bu tür içeriklere tekrar yer vermemesi gerektiğini bildirdi.

“MODELLER SAĞLIKLIYDI, RAPORLARI VARDI”

Zara ise reklamlarda kullanılan iki modelin de sağlık durumlarını belgeleyen doktor raporları olduğunu belirtti. Şirket, görsellerde sadece ufak ışık ve renk düzenlemeleri yapıldığını, görüntülerin dijital olarak değiştirilmediğini savundu.

Marka ayrıca 2007 yılında İngiltere’de yayınlanan ‘Fashioning a Healthy Future’ adlı raporun üçüncü tavsiyesini uyguladığını, yani her modelin yeme bozukluklarını tanıma konusunda uzman bir doktor tarafından onaylı sağlık raporu sunduğunu vurguladı.

DAHA ÖNCE DE BENZER YASAKLAR GELDİ

Zara'nın reklam yasağı, İngiltere’de moda reklamlarına yönelik artan denetimlerin son halkası. Temmuz ayında, Marks & Spencer’ın bir reklamı, modelin zayıflığının ‘rahatsız edici’ bulunduğu gerekçesiyle yasaklanmıştı.

Aynı şekilde, bir diğer marka Next de dar paça kot reklamında modelin bacaklarını ince göstermeye yönelik kamera açıları nedeniyle uyarı almıştı.

Bu gelişmelerin ardından bazı izleyiciler, aşırı zayıf modeller kadar, aşırı kilolu modellerin kullanıldığı reklamların da neden denetlenmediğini sorguladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *