İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5171 %-0.02
49,6234 %-0.14
5.748,37 % -0,08
92.326,85 %-1.225
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ YouTube’dan tepki çeken yenilik: Artık reklamları kapatamayacaksınız

YouTube’dan tepki çeken yenilik: Artık reklamları kapatamayacaksınız

YouTube, mobil uygulamasında yatay izleme moduna yeni bir reklam paneli ekledi. Ancak bu paneldeki reklamların kapatma butonu artık yok. Kullanıcılar, değişikliğe sert tepki gösterdi.

Okunma Süresi: 1 dk

Dünyanın en büyük video platformu YouTube, mobil uygulamasına eklediği yeni özellikle yine tartışmaların odağında. Uygulamada videolar yatay modda izlenirken artık ekranın yan tarafında alışveriş temalı bir reklam paneli beliriyor. Bu panelde, izlenen videoya göre önerilen ürünlerin satın alınabileceği bağlantılar yer alıyor.

Ancak kullanıcıların dikkatini çeken asıl detay, bu reklamlardaki “X” (kapatma) butonunun kaldırılması oldu. Normalde reklamlardan kurtulmayı sağlayan bu butonun artık görünmediği fark edildi. Değişikliği ilk olarak X (eski adıyla Twitter) kullanıcısı Anthony Higman duyurdu.

Higman’ın paylaşımının ardından birçok kullanıcı YouTube’u “kullanıcı deneyimini zorlaştırmakla” eleştirdi. Özellikle ücretli YouTube Premium aboneliğine geçmeye zorlandıklarını öne süren yorumlar dikkat çekti.

YouTube tarafından konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Özelliğin test aşamasında mı olduğu yoksa kalıcı bir değişiklik mi olacağı da bilinmiyor. Ancak görünen o ki, platformun bu hamlesi kullanıcıların sabrını taşırmış durumda.

Bir kullanıcı tepkisini şöyle özetledi:

“Reklamı izlemek zorundayız, şimdi kapatma şansımızı da elimizden aldılar.”

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *