Meta'nın sahibi olduğu popüler anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp, platforma reklam getirmeye hazırlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, önümüzdeki aylarda 'durum' ve 'kanal' bölümlerinde reklamlar ve ücretli abonelik seçenekleri kullanıcılarla buluşacak.
Yeni sistemle birlikte kullanıcılar, durum güncellemelerinde işletmelerin tanıttığı ürün ve hizmetleri görebilecek ve bu işletmelerle doğrudan mesajlaşabilecek. Aynı zamanda belirli kanallar için ücretli abonelik seçenekleri sunulacak.
Meta, kullanıcıların gizliliğine önem verdiklerini vurgulayan bir açıklama da yaptı:
“Telefon numaranızı asla reklam verenlere satmayacağız veya paylaşmayacağız. Kişisel mesajlarınız, aramalarınız ve içinde bulunduğunuz gruplar, göreceğiniz reklamları belirlemek için kullanılmayacak.”
Reklamlar ve promosyon içerikleri, yalnızca WhatsApp’taki “Güncellemeler” sekmesinde yer alacak. Kişisel sohbet ekranlarına bu içerikler yansımayacak.
Yeni özelliklerin birkaç ay içinde kademeli olarak tüm kullanıcılara sunulması bekleniyor.