İstanbul
Parçalı bulutlu
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5992 %0.02
49,6046 %0.06
5.760,47 % -0,13
92.687,82 %3.114
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Gemini kullanıcı artışı ChatGPT’yi beşe katladı: Rekabette dengeler değişiyor

Gemini kullanıcı artışı ChatGPT’yi beşe katladı: Rekabette dengeler değişiyor

Sensor Tower verilerine göre Gemini, son üç ayda aylık aktif kullanıcı artışında ChatGPT’nin 5 katı büyüdü.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Pazar analiz şirketi Sensor Tower tarafından açıklanan yeni verilere göre, Google’ın Gemini 3 modelinin piyasaya çıkışı sonrası Gemini’nin aylık aktif kullanıcı büyümesi son üç ayda ChatGPT’nin beş kat üzerine çıktı. ChatGPT, toplam indirme ve kullanıcı sayısında lider konumunu korusa da aynı dönemde büyüme hızı yalnızca yüzde 6 oldu.

ChatGPT’nin büyümesi yavaşladı

NTV’den Çağla Üren’in aktardığı bilgilere göre ChatGPT’nin küresel aylık aktif kullanıcı sayısı yaklaşık 810 milyon seviyesinde bulunuyor. Ancak Ağustos–Kasım 2025 döneminde büyüme yalnızca yüzde 6’da kaldı. ChatGPT, mobil küresel indirmelerde yüzde 50, aylık aktif kullanıcı payında ise yüzde 55 ile hâlâ lider olsa da bu dönemde pazar payında 3 puanlık gerileme yaşandı.

OpenAI’nin reklam planlarını erteleyip, kod adı “Garlic” olan ve kodlama ile akıl yürütme becerilerinde Gemini 3’ü geçmesi beklenen yeni modele odaklanmasının büyümeyi yavaşlattığı belirtiliyor.

Gemini hızlı yükselişte

Aynı dönemde Gemini’nin küresel MAU artışı yüzde 30 seviyesine ulaştı. Bu yükselişte kısa sürede popüler olan Nano Banana adlı yeni görüntü üretim modelinin etkisi büyük oldu.

Gemini’nin pazar payı son altı ayda 3 puan artarken, uygulama içi günlük kullanım süresi Mart’tan Kasım’a yüzde 120 artışla 11 dakikaya yükseldi. Yıllık indirme artışı ise yüzde 190 olarak kaydedildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *