İstanbul
Parçalı bulutlu
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5354 %0.07
49,5729 %-0.06
5.746,23 % -0,12
89.212,02 %-0.38
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ ChatGPT dünya nüfusunun 10’da 1’ine ulaştı: Yapay zeka arama motorlarına meydan okuyor

ChatGPT dünya nüfusunun 10’da 1’ine ulaştı: Yapay zeka arama motorlarına meydan okuyor

Her hafta 18 milyardan fazla mesaj işleyen ChatGPT, üç yılda dünya nüfusunun yüzde 10’una ulaştı. Kullanım raporları, yapay zekânın bilgi arama ve karar verme süreçlerinde geleneksel arama motorlarını tehdit eden bir dijital asistan haline geldiğini ortaya koyuyor.

Okunma Süresi: 2 dk

OpenAI’ın sohbet robotu ChatGPT’ye her hafta 18 milyardan fazla mesaj ve komut gönderildiği açıklandı. Yalnızca üç yıl içinde ChatGPT kullanan kişi sayısı dünya nüfusunun 10’da 1’ini aşarken, bu oran internetin aynı seviyeye ulaşmasından çok daha kısa sürede gerçekleşti. İnternetin bu kullanım seviyesine erişmesi ise on yıldan uzun sürmüştü.

Financial Times’ın en büyük yapay zekâ şirketleriyle yaptığı görüşmeler ve kullanım raporları, yapay zekânın günlük hayata hızla entegre olduğunu gösteriyor. Öğretmenlerden yazılımcılara, alışveriş listelerinden ilişki tavsiyelerine kadar geniş bir yelpazede kullanılan bu araçlar, dijital asistan rolünü üstlenmiş durumda.

Kullanım kategorileri arasında en büyük payı “pratik rehberlik” ve “özel ders-öğretim” oluşturuyor. Metin düzenleme, dil çevirisi ve içerik geliştirme ikinci sırada yer alırken, son 12 ayda tarif, ürün, kişi ve güncel olay aramaları en hızlı yükselen kategori oldu. ChatGPT’nin bu amaçla kullanımı, geleneksel arama motorları için doğrudan bir tehdit olarak değerlendiriliyor.

Nisan 2025’te yeni görüntü oluşturma özelliklerinin devreye girmesiyle görsel üretim alanında da ciddi artış kaydedildi. Teknik yardım taleplerinde düşüş görülürken, bunun nedeni olarak şirketlerin ChatGPT’yi doğrudan kendi sistemlerine entegre etmesi gösterildi.

OpenAI Baş Ekonomisti Ronnie Chatterji, verilerin ChatGPT’nin öncelikle bilgiye dayalı karar verme süreçlerinde kullanıldığını ortaya koyduğunu belirterek, “AI’nın iş dünyası için kullanımına odaklanılıyor ancak veriler insanların AI’yı günlük karar destek aracı olarak kullandığını gösteriyor” dedi.

Google da temmuz ayında yayımladığı ikinci çeyrek raporunda, arama sonuçlarında görünen yapay zekâ özetlerinin 200’den fazla ülke ve bölgede aylık 2 milyardan fazla kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Gmail ve Google Dokümanlar’da sunulan “yazmama yardım et” özelliğini kullananların yüzde 70’inin yapay zekâ önerilerini benimsediği aktarıldı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *