İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5444 %0.06
49,6681 %0.03
5.770,25 % 0,30
91.962,65 %-1.177
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Türkiye’de YouTube izlenme süresi, ilk defa uydu yayınlarını geride bıraktı

Türkiye’de YouTube izlenme süresi, ilk defa uydu yayınlarını geride bıraktı

Vestel IoT verilerine göre, Türkiye’de de globalde olduğu gibi televizyon izleme alışkanlıkları değişiyor; YouTube, temmuz ve ağustos aylarında yüzde 43’lük payla ilk kez uydu yayınlarını geride bıraktı.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Türkiye’de televizyon ekranlarında dengeler değişti.

Vestel’in verilerine göre YouTube, yüzde 43 izlenme payıyla uydu yayınlarını geride bırakarak liderliğe yükseldi.

Vestel'in araştırmasına göre, geleneksel yayıncılığın payı her geçen yıl azalırken, kullanıcıların içerik seçme özgürlüğü ve kişiselleştirilmiş önerilere yönelik talebi artıyor.

Vestel IoT ekibinin elde ettiği verilere göre, Türkiye'de televizyon izleme alışkanlıkları bu yaz itibarıyla değişim yaşadı. YouTube, temmuz ve ağustos aylarında ilk kez uydu yayınlarını geride bıraktı ve toplam izlenme süresinde yüzde 43'lük paya ulaşarak yüzde 36'da kalan uydu yayınlarının önüne geçti.

Vestel'in IoT ekibi tarafından analiz edilen veriler, değişimin yalnızca Türkiye'ye özgü olmadığını gösteriyor. Uluslararası araştırma şirketi Nielsen'in 2025 verilerine göre, YouTube, ABD'de üst üste üçüncü ay televizyon izlenme sürelerinde birinci sırada yer aldı. Birleşik Krallık'ta da Ofcom verilerine göre, YouTube, BBC dışında televizyon ekranında en çok izlenen platform haline geldi.

"Televizyon dünyası, kapsamlı ekosistemi ifade ediyor"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu, televizyon dünyasının artık yalnızca bir ekranı değil, kapsamlı bir ekosistemi ifade ettiğini belirtti.

Dönüşümü erkenden görüp stratejilerini buna göre şekillendirdiklerini ve bu ekosistemin güçlü oyuncularından biri haline geldiklerini aktaran Uylukçuoğlu, "Günümüzde televizyon deneyimini zenginleştiren en önemli unsur içerik ve platform çeşitliliği. Vestel, yerli bir üretici olarak dünya devleriyle işbirlikleri yapıyor, Avrupa'da büyüme hedefleyen birçok markanın da tercih ettiği bir ortak" değerlendirmesinde bulundu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *