Beşiktaş GAİN, 2026-2027 sezonunda EuroLeague'de mücadele etme hakkı kazandı. EuroLeague Commercial Assets Yönetim Kurulu toplantısında alınan kararla siyah-beyazlı ekip, gelecek sezon organizasyonda yer alacak.
AS Monaco'nun geçici olarak EuroLeague'den çekilme hazırlığı yapmasıyla oluşan boşluk, organizasyonun 13 hissedar kulübünün oy birliğiyle Beşiktaş GAİN'e verildi. Böylece Türkiye, yeni sezonda Fenerbahçe Beko, Anadolu Efes ve Beşiktaş GAİN olmak üzere üç takımla temsil edilecek.
20 takımlı format devam edecek
EuroLeague yönetimi, yoğun maç takvimi nedeniyle takım sayısını 19'a düşürme seçeneğini değerlendirse de yapılan toplantıda organizasyonun 20 takımlı yapısını korumasına karar verildi. Boş kalan kontenjan ise Beşiktaş GAİN'e verildi.
Başarılı sezon davetin önünü açtı
Beşiktaş GAİN, 2025-2026 sezonunda Başantrenör Duşan Alimpijevic yönetiminde başarılı bir performans sergiledi. Siyah-beyazlı ekip, EuroCup'ta finale yükselerek büyük ses getirirken, finalde Fransız temsilcisi JL Bourg'a mağlup olarak organizasyonu ikinci sırada tamamladı.
Alimpijevic, gösterdiği performansla EuroCup'ta Yılın Başantrenörü ödülünün sahibi oldu. Beşiktaş ayrıca Türkiye Sigorta Basketbol Süper Ligi'nde de finale yükseldi ve sezonu Fenerbahçe Beko'nun ardından ikinci sırada tamamladı.
2027-28 sezonunda yeni format
EuroLeague'in 2027-2028 sezonundan itibaren 24 takımlı yeni formata geçmesi planlanıyor. Yeni sistemde konferans modelinin uygulanması beklenirken, bu yapının hissedar kulüpler tarafından büyük ölçüde desteklendiği belirtiliyor.
2026-2027 EuroLeague takımları
Yeni sezonda EuroLeague'de mücadele edecek ekipler şöyle:
Anadolu Efes, Fenerbahçe Beko, Beşiktaş GAİN, Real Madrid, Barcelona, Baskonia, Valencia Basket, Panathinaikos, Olympiakos, Maccabi Tel Aviv, Zalgiris Kaunas, Bayern Münih, EA7 Emporio Armani Milan, Virtus Bologna, ASVEL, Paris Basketball, Partizan, Kızılyıldız, Dubai Basketball ve Hapoel Tel Aviv.