Kuru fasulye, Fasuli markasıyla New York ve Londra yolunda!..

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Kuru fasulye, Fasuli markasıyla New York ve Londra yolunda!..
Abone ol
An itibariyle 6 şubesi bulunan Fasuli, hizmet sektöründe 2000 Krizi'nde çıkmış bir marka. Markanın yaratıcısı Mehmet Akif Köse, "Pandemi Krizi"ni fırsata çevirip bir Türk markasını Amerika ve Avrupa'ya taşıma hazırlığında...

Mehmet Akif Köse, Rize'nin Çayeli İlçesi Aşıklar Köyü'nde doğdu. 14 kardeşin arasındaki 7. çocuk... Düğün yemeklerinde tanıştığı, o zamanların "Fakir yemeği" kuru fasulyeye itibarını iade etmek için 2000 yılında İstanbul'dan, "Bismillah" diyor...

İlk dükkan Cerrahpaşa Hastanesi'nin hemen yanı başında, tamirhaneler arasında, ahşap bir binanın alt katında 4 masalı bir lokanta. Her ne kadar kriz nedeniyle akamete uğrasa da yılmıyor ve 2001'de ilk lokantasını açıyor...

Başarılı da oluyor. Çünkü, Doğu Karadeniz'den gelen şeker kuru fasulyesini bakır kaplarda, özel bir sosla, bakır tencerelerde pişiriyor...

Reklam da yapmadığı halde ünü ağızdan ağıza yayılıyor ve şimde 6 şubeli bir zincir haline gelmiş durumda. Bir günde 2 bin tabağa yakın kuru fasulye satıyor.

Köse, "Amacım, bir türk yemeğini uluslararası arenada tanıtmak" diyor ve şunları söylüyor:

"Günde 16-17 saat çalışıyorum. Bulaşıkçı hasta olsa yerine geçiyorum. Bu kadar beğenilmemizin nedeni kuru fasulyeyi farklı bir tarzda pişirmemiz. 8 veya 8,5 kalibrelik Doğu Karadeniz şeker fasulyesi kullanıyoruz. Özel sosumuzun tarifi sır elbette ki... Pişirirken sevgimizi de katıyoruz!.. Pandemi krizini fırsata çevirip hayalimi gerçekleştirmek istiyorum artık. Dünyaya açılacağız... Hayalim ABD'de, New Yorkt'a ve İngiltere'nin başkenti Londra'da kuru fasulye restoranı açmak. Fasuli'yi bir Türk markası olarak dünyaya tanıtacağız..."

Bir Türk iş insanının başarı hikayesinden detaylar için, lütfen, Storybox Chefstroy kanalından aldığımız videoyu tıklayınız...

 


Yorum Yazın