Kargo hizmeti değil kargo hezimeti veren Kargoist

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Kargo hizmeti değil kargo hezimeti veren Kargoist
Abone ol
Black Friday indirimlerinde Pull & Bear’den istediğiniz ürünü yakalayıp, satın aldınız. Ama heyecana kapılmayın çünkü Kargoist isimli firma; paranızı ve zamanınızı çöpe atacak hizmetlerini devreye sokabilir…

Yaşananlar bir editörümüzün başına gelen gerçek zamanlı bir olaydır.

Ekonominin oldukça sarsıcı olduğu dönemlerdeyiz. Hepimiz biliyoruz; kaliteli ürünlerin ucuza alınmadığı hatta kalitesiz ürünlerin bile oldukça yüksek rakamlara çıktığı bir dönem. Türkiye’de belirli bir kitle, Black Friday’de bazı ünlü markalara bir nebze olsun uygun fiyatlara erişmek istiyordu. Bunlardan birisi de ben.

Pull & Bear’dan uygun zamanı saniye saniyesine bekledim ve fırsatı yakaladım; siparişi verdim. Ama asıl mücadelenin bundan sonra başlayacağını nereden bilebilirdim. Beklentim bu dönemde kargoların biraz yoğun olacağı yani kargonun normalden biraz daha geç gelmesi yönündeydi.

Hikayenin asıl aktörü Kargoist denilen firma tam da bu noktada devreye giriyor. Pull & Bear’dan siparişim 24 Kasım’dı. Hızlıca bir gün sonra bu sözde kargo firmasına paketin girişi yapıldı. Dağıtım yapılacağı gün ise 26’sı gözüküyordu. Ve o gün dağıtıma çıkarıldı. Süreç normalden hızlı gidiyordu. Sabah saat 07.00’de, “PullBear gönderiniz dağıtıma çıktı, temassız teslim almak için kodunuz:******” şeklinde bir mesaj da geldi. 26’sı cumartesi ve tüm gün evdeyiz. Gelen giden yok.

Saat 14:26’da ise “PullBear gönderiniz MÜKERRER sebebi ile teslim edilememiştir” yazılı bir mesaj geldi. Mükerrer’i şöyle anlatabilirim sayın okuyucular; aynı paketin iki defa gönderilmesi anlamına geliyor. Kargoist’in yalan söyleyerek kandırması da burada başlıyor. “Aynı barkod numarasıyla iki farklı ürün gönderilmiş” diyor. Geçmişte E-Ticaret alanında çalışmamış olsam belki kolayca kandıracak. Ne kadar aşağılık bir yöntem (!) Mükerrer olsa iki defa dağıtıma çıkarıldı mesajı almam gerekir. Ancak bir defa bu mesaj geliyor. Ve ne hikmetse çağrı merkezleri ve Whatsapp hattının tam da kapandığı saatte size ‘Mükerrer’ olduğu söyleniyor. Yani ben kendileriyle iletişime geçtiğimde ürün çoktan mağazadaki rafına bile dönmüş oluyor. Gerçekten rezil bir durum. Tüketicinin yardım isteyeceğini bile bile böyle bir oyun oynamak içler acısı kurumsal bir firma için.

Gelelim bugüne (pazartesi) çağrı merkezini arıyoruz. Dakikalarca beklemeden sonra sistemde bizi karşılayan Ö**** Hanım’ın tek dediği Mükerrer olunca biz iptal ediyoruz. Firmaya gönderdik. Sonra da utanmadan başka bir isteğiniz var mı diye soruyor? Tek isteğimiz basit bir paketi getirmenizdi oysa ki! Yüzümüze kapatılması da cabası. Sonra bir de Whatsapp hattına ulaşıyoruz. Oradaki D**** Hanım da benzer sözleri kullanıyor. İkisinin de ismi yardım hattı ancak olmayan tek şey de yardım… Her soruma birkaç dakika sonra cevap yazması da cabası. Dedikleri diğer şey; iptal olmuş paketi Pull & Bear’i arayıp tekrar gönderin diye ben söyleyecekmişim. Firmanın alanıyla ilgili bildiği tek şey mevcut değil gerçekten. Sanırım kargoların teslim edilmesi tesadüf eseri gerçekleşiyor bu kurumda! Size diğer büyük yalanlarını da söyleyeyim: Pull & Bear’a ulaştığımda “Bize Mükerrer filan denilmedi, müşterinin istemediği belirtildi” denildi. Nasıl bir hizmet faciası ama…

Size tavsiyem ürün satın almak istediğiniz marka Kargoist ile çalışmaktaysa uzak durmanız. Çünkü kargo firması olmasa da Kargoist olsa da bir şey fark etmeyecek sonuç olarak...

Olayda son durum

Kargoist firmasının şirket avukatı Muhalif’e ulaşarak konuyla ilgili açıklamalar yaptı. Yapılan milyonlarca teslimat içerisinde bir siparişte sorun çıkmış olabileceğini belirterek durumun tatsızlığını anladığını dile getirdi. Prosedüre dair bilgi paylaşımında bulundu.

Haberi yayınlayan Muhalif’e sağlanan bu hızlı dönüş ve bilgilendirmenin benzeri, sorunu yaşayan asıl kişiye (tüketiciye) yönelik olarak henüz gerçekleşmedi.

Gelişmeleri haberimizde paylaşmaya devam edeceğiz.


Yorum Yazın