James Webb'in 2023'teki en iyi keşifleri ve görüntüleri

James Webb'in 2023'teki en iyi keşifleri ve görüntüleri
NASA'nın James Webb Uzay Teleskobu, 2023 yılında evrenimizle ilgili pek çok sorunun cevabının aranmasında ne kadar önemli olduğunu kanıtladı. Uzak evrenin şimdiye kadar toplanmış en çarpıcı görüntülerinden bazılarını sunan teleskop, evrene bakış açımızı değiştirdi.

İLK ÖTE GEZEGEN KEŞFİ

Ocak ayında Kevin Stevenson ve Jacob Lustig-Yaeger liderliğindeki bir araştırmacı ekibi, James Webb Uzay Teleskobu`nun yardımıyla bir dış gezegenin keşfini doğruladı . Resmi olarak LHS 475 b olarak adlandırılan keşif, NASA`nın Geçiş Yapan Ötegezegen Araştırma Uydusu`ndan (TESS) gelen bir dizi ilgi çekici hedefin dikkatli bir şekilde incelenmesinin ardından yapıldı.

KUM FIRTINALARI

Mart ayında NASA, Dünya`dan 40 ışıkyılı uzaklıktaki uzak bir gezegenin atmosferine ilişkin, ilginç bilgiler edindi. James Webb, gezegenin kavurucu atmosferinde dönen kum fırtınalarını görüntüledi.

ASTEROİT GÖZLEMİNDE SU KEŞFİ

Mayıs ayında, Webb`in NIRSpec (Yakın Kızılötesi Spektrograf) cihazı, gökbilimcilerin ana asteroit kuşağındaki bir kuyruklu yıldızın yakınında su buharını ilk kez tespit etmelerine yardımcı oldu ve erken güneş sistemindeki su buzunun burada korunabileceğini doğruladı.

WEBB BİR YILDIZI ÇEVRELEYEN ÜRKÜTÜCÜ HALKALARI TESPİT ETTİ

Webb`in Orta Kızılötesi Enstrümanını (MIRI) kullanarak güneş sistemimizin ötesinde görülen ilk asteroit kuşağını incelemeye çalışan gökbilimciler, bu yıl aradıklarından çok daha fazlasını keşfettiler; bunlar arasında Fomalhaut yıldızını çevreleyen bir dizi parlayan disk de vardı .

İLK YIL SONUNDA YILANCI BULUT KOMPLEKSİNİ GÖRÜNTÜLEDİ

NASA, 2022`deki fırlatılışının yıldönümünü kutlamak amacıyla, Temmuz ayında, Dünya`dan yaklaşık 390 ışıkyılı uzaklıkta, Ophiuchus takımyıldızı içindeki farklı bulutsulardan oluşan yıldızlararası bulutların bulunduğu bölgeyi görüntüledi.

İKONİK SÜPERNOVAYA YENİ BİR BAKIŞ

Ağustos ayında, Webb`in NIRCam`i Büyük Macellan Bulutu`nun yeni görüntülerini elde etmeyi başardı ve gökbilimcilere yalnızca bu ikonik gök cismi hakkında değil, aynı zamanda süpernovaların gelişimi hakkında da potansiyel olarak önemli bilgiler sağladı.

KOZMİK ŞAFAKTAKİ GİZEMLİ PARLAKLIK SONUNDA ÇÖZÜLDÜ

Northwestern Üniversitesi liderliğindeki astrofizikçilerden oluşan bir ekip tarafından Ekim ayında üretilen yeni simülasyonlar, James Webb Uzay Teleskobu`nun (JWST) evrenin en eski gökadalarına ilişkin ilk görüntülerinde gökadaların neden çok parlak göründüğüne dair bilmecenin çözülmesine yardımcı oldu.

ÖTEGEZEGEN KEŞFİ GEZEGENSEL EVRİMİ ŞEKİLLENDİRDİ

Kasım ayında gökbilimciler, James Webb Uzay Teleskobu`nun (JWST) , dış gezegen WASP-107b`nin atmosferindeki su buharını, kum bulutlarını ve kükürt dioksiti tespit etmeyi başardığını açıkladı.

URANÜS`Ü DAHA ÖNCE GÖRÜLMEMİŞ ŞEKİLLERDE ORTAYA ÇIKARDI

Aralık ayında NASA, bu yılın başlarında ilk uzay gözlemevi tarafından çekilen bir dizi güncellenmiş görüntüde, buz devi Uranüs`ün çarpıcı yeni ve geliştirilmiş görüntülerini yayınladı .