558 milyon öncesine ait

Dünyanın en eski besini keşfedildi

Dünyanın en eski besini keşfedildi
Avustralya Ulusal Üniversitesi arkeologları tarafından yürütülen bir kazıda 500 milyon yıl önce yaşayan “Kimberella” adlı canlının fosiline ulaşıldı. İncelemede hayvanın midesinde ölmeden hemen önce yediği 558 milyon yıl öncesine ait “dünyanın en eski besini” bulundu.

Avustralya Ulusal Üniversitesi’nde (ANU) yer alan bilim adamlarına göre; 550 milyon yıldan daha uzun bir süre önce Dünya'da yaşadığı bilinen, en eski hayvanların tükettiği son yemeğin içeriği, en eski hayvan atalarımızın fizyolojisi hakkında yeni ipuçları ortaya çıkardı.

Dünyanın en eski büyük organizmalarından Ediacara biota, ilk olarak Güney Avustralya'nın Flinders Sıradağlarındaki Ediacara Tepeleri’nde keşfedilmiştir. Geçmişi ise 575 milyon yıl öncesini bulmaktadır.

ANU araştırmacıları, hayvanların okyanus tabanından gelen bakteri ve algleri yediğini buldu. Current Biology'de yayınlanan bulgularda; bu garip yaratıklar hakkında yiyecekleri nasıl tüketip sindirebildikleri de dahil olmak üzere çeşitli bilgilere yer verildi.

Bilim adamları; hayvanların son yemeğinden kalan, bitkilerde bulunan bir tür yağ olan korunmuş fitosterol moleküllerini içeren eski fosilleri analiz ettiler. Araştırmacılar, hayvanların yediklerinin moleküler kalıntılarını inceleyerek, Kimberella olarak bilinen sümüklü böcek benzeri organizmanın bir ağzı ve bağırsağı olduğunu ve yiyecekleri modern hayvanların yaptığı gibi sindirdiğini doğrulayabildiler. Araştırmacılar, Ediakaralıların muhtemelen en gelişmiş yaratıklarından biri olduğunu söylüyorlar.

ANU ekibi başka bir hayvan daha buldu. 1,4 metre uzunluğa sahip bu canlının vücudunda kaburga benzeri bir tasarım bulunuyor. Daha az karmaşık bir yapıda olan hayvanın; gözleri, ağzı veya bağırsağı yok.

Almanya’daki GFZ-Potsdam’dan başyazar Dr. Ilya Bobrovskiy’in durumla ilgili görüşleri şöyle:

"Bulgularımız, modern hayvan yaşamının 'Kambriyen Patlaması'ndan önce Dünya'da yaşayan Ediacara biyotasının hayvanlarının, Dickinsonia gibi düpedüz tuhaflardan ve Kimberella gibi zaten bazılarına sahip olan daha gelişmiş hayvanlardan oluşan karışık bir çanta olduğunu gösteriyor. Bunlar insanlara ve diğer günümüz hayvanlarına benzer fizyolojik özellikler"

Bugün var olan hiçbir şeye benzemeyen bir yapıya ve simetriye sahip olan Kimberella ve Dickinsonia, evrimin akışını sonsuza dek değiştiren büyük bir olay olan Kambriyen Patlamasından yaklaşık 20 milyon yıl önce Dünya'da yaşayan Ediacara biyota ailesinin bir parçasıdır.

Konu hakkında çalışmaları olan Dr. Bobrovskiy ise; "Ediacara biota gerçekten de çıplak gözle görülebilecek büyüklükteki en eski fosillerdir ve bizim ve günümüzde var olan tüm hayvanların kökenidir. Bu canlılar bizim görünür en derin köklerimizdir." dedi.