Bu markette her işi "Kamera" yapıyor!

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
Bu markette her işi "Kamera" yapıyor!
Abone ol
Çin'in en büyük şehirlerinden Şanghay'da dünyanın en büyük "kasasız" mağazası açıldı.

Yazılım şirketi AiFi, Çin'in Şangay kentinde dünyanın en büyük “kasasız” mağazasını açtı. Yaklaşık 370 metre karelik mağaza, müşterileri kasaya gitmeden mağazadan çıkabilmesi için 200 adet akıllı kamera kullanıyor.

AiFi'nin CEO'su Steve Gu, Insider'a yaptığı açıklamada, "İnsanlar mağazaya girebilir, bir şeyler alabilir ve sonra hiç vakit harcamadan  gidebilir" dedi.

Diğer taraftan, otonom mağazacılık Amazon Go'nun duyurulamsıyla  son yıllarda sıklıkla meydana geldi. Ancak, Gu, AiFi'nin farklı olduğu noktanın bir perakendeci olmaması olduğunu söyledi.

AiFi'nin bir yazılım şirketi olduğunu ifade eden Gu, yapay zeka teknolojisini üçüncü taraf perakendecilere satarken, Amazon Go mağazaları Amazon'un kendisi tarafından işletildiğini belirtti.  Gu, “Amazon Go, müşterilerin otonom sistemi kullanmaları ve mağazaya girmek için bir QR kodunu taramaları gereken bir sistem sunuyor, AiFi ise hibrit bir çözüm sunuyor. Bizim sistemimizde müşterilerin hiçbir şey yapması gerekmiyor. Sadece bir telefon  uygulamasını girişlerdeki cihazlara göstermeli yeterli ” ifadelerini kullandı.

ÜRÜNLER YAPAY ZEKA İLE TANIMLANIYOR

Şangay’daki mağazada kameralar müşterilerin satın aldıkları ve bıraktıkları ürünleri algılayarak, sanal sepetlerin otomatik olarak güncellenmesine olnak tanıyor. Müşteriler mağazadan ayrıldığında ise onlara uygulama aracılığıyla dijital bir makbuz gönderiliyor. 

TEMASSIZ ALIŞVERİŞ

Bununla birlikte Gu, yalnızca kamera içeren bir çözüme geçmenin,marketlerinde personel ve alan için harcanan giderin yüzde 60 oranında düşmesini sağlayabileceğini söyleyerek, yeni tip koronavirüs pandemisinin  otonom perakendeciliğe olan talebi hızlandırdığını ifade etti.

Gu, pandemi nedeniyle insanların temassız alışverişin "gerekliliğini" fark ettiğini açıkladı. Böylelikle otonom mağazaların pazarda benimsenmesi hızlandı,, bu da müşterilerin yalnızca bir kasiyerle etkileşimden kaçınmakla kalmayıp aynı zamanda sosyal mesafenin zor olabileceği kasada bir sırada beklemekten de kaçınabileceği anlamına geliyor. (NTV)


Yorum Yazın