İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5444 %0.06
49,6681 %0.03
5.770,25 % 0,30
91.962,65 %-1.177
Ara
Muhalif. GÜNDEM Türkiye’nin en çok aranan kısa numarası belli oldu

Türkiye’nin en çok aranan kısa numarası belli oldu

BTK raporuna göre, vatandaşların en çok aradığı kısa numara MHRS hattı 182 oldu. Acil çağrılar hızlı tamamlanırken, randevu ve danışma hatlarında görüşmeler uzun sürdü.

Okunma Süresi: 2 dk

Türkiye genelinde Turkcell, TT Mobil ve Vodafone aboneleri tarafından yapılan kısa numara aramalarında en çok kullanılan hat 182 oldu. Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) kapsamında hastanelerden randevu almak için tercih edilen bu hat, operatörler bazında ortalama 266-271 saniye görüşme süresiyle zirvede yer aldı.

Turkcell ve TT Mobil kullanıcılarının 182’den sonra en çok aradığı hat 112 Acil Çağrı Merkezi olurken, Vodafone abonelerinde ikinci sırayı elektrik arıza hattı 186 aldı. Kullanıcıların en sık aradığı diğer kısa numaralar arasında 185 (Su Arıza), 153 (Alo Zabıta/Büyükşehir/Beldeiyeler) ve 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) yer aldı.

Raporda, ortalama görüşme süresi en uzun hattın 170 olduğu görüldü. TT Mobil’de 337 saniye, Vodafone’da ise 331 saniye ile görüşmeler en uzun sürdü. Turkcell’de 170, en çok aranan beş numara arasında yer almazken, en uzun görüşme süresi 182 hattında gerçekleşti.

Öte yandan, 112 Acil Çağrı Merkezi her üç operatörde de en kısa görüşme süresiyle öne çıktı. Ortalamalar Turkcell ve TT Mobil’de 62 saniye, Vodafone’da 76 saniye olarak kaydedildi. Bu durum, acil hizmetlerin hızlı ve etkin bir şekilde yürütüldüğünü ortaya koydu.

BTK’nın raporu, kısa numaraların vatandaşların kamu hizmetlerine erişiminde kritik rol oynadığını ortaya koyarken, randevu ve danışma hatlarındaki uzun görüşmeler, hizmet yoğunluğunu ve kullanıcı davranışlarını yansıtıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *