Fransa’nın başkenti Paris, etkisini artıran aşırı sıcak hava dalgası nedeniyle ciddi bir sağlık kriziyle karşı karşıya kaldı. Kentte hastanelerde yaşanan yoğunluk üzerine yetkililer yeni önlemler aldı.
Hastaneler doldu, kırmızı alarm devrede
Yetkililer, sıcaklıkların rekor seviyelere ulaşmasıyla birlikte sağlık sisteminin kapasitesinin zorlandığını ve acil servislerde yoğunluk yaşandığını açıkladı. Bu durum üzerine Paris’te “kırmızı alarm” uygulaması devreye sokuldu.
Alınan karar kapsamında, kamusal alanlarda alkol tüketimi yasaklandı. Ayrıca belirli saatlerden sonra alkol satışı da sınırlandırıldı.
Alkol satışına saat kısıtlaması
Valilik kararıyla birlikte şehir genelinde hafta sonu boyunca akşam saatlerinden itibaren alkol satışı da yasak kapsamına alındı. Uygulamanın amacı, sağlık sistemi üzerindeki baskıyı azaltmak olarak açıklandı.
Sıcaklıklar rekor seviyeye ulaştı
Fransa genelinde sıcaklıkların bazı bölgelerde 40 dereceyi aştığı, Paris’te ise son yılların en yüksek değerlerinin ölçüldüğü bildirildi. Aşırı sıcaklar nedeniyle çok sayıda kişi hastanelere başvurdu.
Yetkililer, özellikle yaşlılar, kronik hastalığı olanlar ve çocuklar için riskin yüksek olduğunu vurgulayarak vatandaşları günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları konusunda uyardı.
Can kayıpları artıyor
Ülke genelinde sıcak hava dalgasına bağlı can kayıplarının arttığı, ayrıca boğulma ve kalp krizi vakalarında da yükseliş yaşandığı belirtildi.
Uzmanlar, sıcak hava dalgasının önümüzdeki günlerde de etkisini sürdürebileceği uyarısında bulunuyor.