İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5358 %0.06
49,5593 %-0.09
5.748,96 % -0,07
89.636,04 %-2.57
Ara
Muhalif. GÜNDEM Halit Yukay’ın batık teknesi soruşturmasında gemideki izler dikkat çekti

Halit Yukay’ın batık teknesi soruşturmasında gemideki izler dikkat çekti

Halit Yukay’a ait “Graywolf” isimli teknenin batmasıyla ilgili soruşturmada, çarpma şüphesi bulunan “Arel 7” adlı geminin gövdesinde yeni oluşan izler tespit edildi.

Okunma Süresi: 2 dk

Marmara Denizi’nde iş insanı Halit Yukay’a ait “Graywolf” isimli teknenin parçalanmış ve batık halde bulunmasının ardından yürütülen soruşturmada önemli bir bulguya ulaşıldı. Çarpma şüphesi bulunan “Arel 7” adlı kuru yük gemisinin gövdesinde yeni oluştuğu belirlenen izler dikkat çekti.

Yalova’dan 4 Ağustos’ta Bozcaada’ya gitmek üzere denize açılan 43 yaşındaki Halit Yukay’ın teknesi, ertesi gün Balıkesir’in Erdek açıklarında yarı batık halde tespit edildi. Soruşturma kapsamında “Arel 7”nin kaptanı C.T. (61) gözaltına alınarak “taksirle ölüme sebep olmak” suçlamasıyla tutuklandı.

Savcılık, geminin 4 Ağustos’ta Çanakkale Boğazı çıkışında ve İzmit’te yük boşaltırken çekilen fotoğraflarını karşılaştırdı. İncelemede, Çanakkale’de olmayan izlerin İzmit’te geminin baş kısmında oluştuğu belirlendi. Kaptan ve mürettebat bu izlerin kaynağı hakkında açıklama yapamazken, İzmit’e varışta geminin baş kısmının kontrol edildiğine ilişkin kamera kayıtları da ortaya çıktı.

İfadesinde kazayı reddeden kaptan C.T., Marmara Adası’nı geçtikten sonra ani bir sarsıntı hissettiğini, etrafta parçalar gördüğünü ancak olayla ilgisi olmadığını düşündüğünü söyledi. Savcılık, kaptanın olay anında dümen başında olmayabileceği ve geminin “otomatik kaptan” sistemiyle seyretmiş olabileceği ihtimali üzerinde duruyor.

Yalova Cumhuriyet Başsavcısı Duygu Bayar Öksüz’ün yürüttüğü dosyada bilirkişi raporunun, geminin seyir rotasını, baş kısmındaki çiziklerin oluşma nedenini, otomatik kaptan sisteminin devrede olup olmadığını ve çarpmanın tam zamanını ortaya koyması bekleniyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *