İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5444 %0.06
49,6681 %0.03
5.770,25 % 0,30
91.962,65 %-1.177
Ara
Muhalif. EKONOMİ Ticaret Bakanı Bolat açıkladı: Marketler pazar günleri kapalı mı olacak?

Ticaret Bakanı Bolat açıkladı: Marketler pazar günleri kapalı mı olacak?

Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun talebi sonrası gözler Ticaret Bakanlığı’na çevrilirken, Bakan Ömer Bolat yetkinin illerde valiliklerde olduğunu belirtti.

Okunma Süresi: 1 dk

Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun marketlerin pazar günleri kapalı olması yönündeki talebi gündeme taşındı. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, perakende işletmelerin çalışma saatlerinin ülke veya bölge düzeyinde belirlenebilmesi için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu’nun (TESK) ortak bir teklif sunması gerektiğine dikkat çekti. Ancak böyle bir başvurunun yapılmadığını ifade eden Bolat, illerde bu konuda karar alma yetkisinin valiliklerde olduğunu vurguladı.

Bakan Bolat, fahiş fiyat artışı ve stokçulukla mücadeleye dair de bilgi verdi. 81 ilde piyasa denetimlerinin aralıksız sürdüğünü kaydeden Bolat, bugüne kadar 190 binden fazla firma ve 1,4 milyondan fazla ürünün denetlendiğini, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu aracılığıyla fahiş fiyat ve stokçuluk tespit edilen işletmelere toplamda 950 milyon TL ceza kesildiğini açıkladı.

İndirim kampanyalarının da mercek altında olduğunu söyleyen Bolat, “İndirimli satışlarda ürünün gerçek indirime girip girmediği, önceki fiyatların doğru gösterilip gösterilmediği, 30 günün en düşük fiyatının esas alınıp alınmadığı titizlikle inceleniyor. Sahte indirim algısına izin verilmiyor” dedi. Özellikle “Kasım İndirimleri” gibi yoğun kampanya dönemlerinde denetimlerin sıklaştırıldığını, aykırı reklamlara ise idari para cezası uygulandığını belirtti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *