İstanbul
Parçalı bulutlu
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5354 %0.07
49,5729 %-0.06
5.746,23 % -0,12
89.743,13 %-3.068
Ara
Muhalif. EKONOMİ Ford Focus üretimi sona erdi: Efsane model 27 yıl sonra banttan indi

Ford Focus üretimi sona erdi: Efsane model 27 yıl sonra banttan indi

Almanya’nın Saarlouis kentinde üretilen son Focus’un 14 Kasım’da banttan inmesiyle Ford, Avrupa’daki binek otomobil portföyünü daha da daralttı.

Okunma Süresi: 2 dk

Ford, 27 yılda 10 milyonun üzerinde satışa ulaşan efsanevi modeli Focus’un üretimini resmen durdurdu. Avrupa yollarının en bilinen modellerinden biri olan Focus’un son örneği, 14 Kasım Cuma günü Almanya’daki Saarlouis fabrikasında üretim hattından alındı. Bu gelişme, şirketin Avrupa’da izlediği kapsamlı model küçültme stratejisinin en kritik aşamalarından biri olarak kayda geçti.

Marka, son birkaç yıl içinde Fiesta ve Mondeo gibi ikonik modellerini de üretimden kaldırmıştı. Focus’un da devre dışı kalmasıyla Ford’un Avrupa ürün gamı büyük ölçüde SUV ve ticari araçlardan oluşur hale geldi.

Bu kararı şekillendiren yaklaşım, CEO Jim Farley’nin geçtiğimiz yıl yaptığı açıklamalarda netleşmişti. Farley, geleneksel binek modellerinin popüler olmasına rağmen düşük kâr marjları nedeniyle geliştirme bütçelerini haklı çıkarmadığını vurgulayarak “Sıkıcı otomobil işinden çıkıyoruz, ikonik araçlara odaklanıyoruz” ifadelerini kullanmıştı.

Ancak bu stratejik dönüşümün piyasaya yansıması olumsuz oldu. ACEA verilerine göre Ford’un Avrupa pazar payı 2015’te yüzde 7,2 iken bugün yüzde 3,3 seviyesine geriledi. Focus’un üretimden kalkmasıyla bu düşüşün 2026 boyunca da devam etmesi bekleniyor.

Buna karşın Avrupa’da geleneksel binek modellere yönelik talep güçlü şekilde sürüyor. Sandero, Golf, Clio, 208, Octavia ve Yaris gibi modeller 2025 satış listelerinde hâlâ zirvede yer alıyor.

Ford’un Focus’un yarattığı boşluğu nasıl dolduracağı netlik kazanmış değil. Bayi ağına yeni modellerin yolda olduğu bilgisi verilse de ilk sırada Focus boyutlarında bir crossover’ın gelmesi bekleniyor. Bu tercih, markanın hatchback ve sedan sınıfına geri dönmek yerine SUV merkezli stratejisini koruduğunu gösteriyor.

Öte yandan Focus isminin gelecekte elektrikli bir SUV modelinde yeniden kullanılabileceği de konuşulan ihtimaller arasında bulunuyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *