İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5171 %-0.02
49,6234 %-0.14
5.748,37 % -0,08
92.326,85 %-1.225
Ara
Muhalif. DÜNYA LinkedIn deneyi: Kadınlar profilini erkek olarak değiştirince görünürlük katlandı

LinkedIn deneyi: Kadınlar profilini erkek olarak değiştirince görünürlük katlandı

Bazı kadın kullanıcılar, LinkedIn profillerinde cinsiyetlerini erkek olarak değiştirerek erişim ve görüntülenmelerini önemli ölçüde artırdı. Deney, platformda algoritmik öne çıkarmayla ilgili tartışmaları yeniden gündeme taşıdı.

Okunma Süresi: 1 dk

Sosyal medya platformları, kullanıcı etkileşimini artırmak için algoritmalar kullanıyor. Ancak Oxford ve ABD’den bazı kadın kullanıcıların katıldığı bir LinkedIn deneyi, algoritmanın cinsiyet ve iş jargonuna duyarlı olabileceğini ortaya koydu.

The Guardian’ın haberine göre, katılımcı kadınlar profillerini “bro-code (erkek kodu)” mantığıyla yeniden düzenledi ve “itici güç”, “dönüştürmek” ve “hızlandırmak” gibi eylem odaklı iş terimleri kullandı. Sonuçlar çarpıcıydı:

Oxford’dan sosyal medya danışmanı Simone Bonnett, cinsiyetini “he/him” olarak değiştirdikten sonra profil görüntülemelerinde %1600, gönderi izlenmelerinde %1300 artış gördü.

Ruh sağlığı teknolojisi şirketi iletişim stratejisti Megan Cornish ise profilini ve eski içeriklerini erkek kodlu bir dille yeniden düzenleyince erişim %415 yükseldi.

Deney, LinkedIn algoritmalarının bazı kullanıcıları öne çıkarırken diğerlerini geri plana attığı iddialarını da güçlendirdi. Ancak LinkedIn sözcüsü, profil cinsiyetinin içeriğin görünürlüğünü etkilemediğini ve algoritmanın yüzlerce faktöre bağlı çalıştığını belirtti.

Uzmanlar, bu tür deneylerin sosyal medya platformlarındaki “algoritmik öne çıkarma” mekanizmalarını anlamak için önemli ipuçları sunduğunu söylüyor. Ancak platformların algoritmalarını tam olarak şeffaf şekilde açıklamaması, kullanıcılar arasında tartışmalara yol açıyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *