İstanbul
Açık
29°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,5430 %-0.53
47,7420 %-0.47
4.392,64 % -0,48
118.138,00 %-0.5
Ara
Muhalif. DÜNYA Labubu çılgınlığı durmak bilmiyor: Çinli Pop Mart, karını en az yüzde 350 arttıracak

Labubu çılgınlığı durmak bilmiyor: Çinli Pop Mart, karını en az yüzde 350 arttıracak

Labubu bebekleriyle popüler hale gelen Çinli oyuncak şirketi Pop Mart, bu yılın ilk yarısında karının büyük oranda arttığını açıkladı. Başkent Pekin merkezli şirket, gelirlerinin üçe katlandığını ve bu dönemde karının en az yüzde 350 artacağını ifade etti.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Hong Konglu sanatçı Kasing Lung’un 2015’te yarattığı Labubu, elf benzeri, sivri kulaklı ve büyük gözlü bir karakter. Önce çizgi roman ve çocuk kitabı olarak ortaya çıktı. 2019’da Çin merkezli oyuncak markası Pop Mart, sürpriz kutu içinde farklı farklı oyuncak figürler olarak piyasaya sürüldü. Böylece Çin’den tüm dünyaya yayıldı, popülerleşti.

Tanesi genellikle 20 dolara (yaklaşık 800 liraya) satılıyor. Fakat nadir figürlerin fiyatı binlerce dolara kadar çıkabiliyor. Özellikle Z kuşağı (1997-2012) arasında popülerleşen figürle ilgili sadece TikTok’ta 2,2 milyonu aşkın paylaşım yapıldı.
Piyasa değeri 40 milyar doları (yaklaşık 1,6 trilyon lira) aşan Çinli şirket Pop Mart, küresel çapta giderek tanınmasıyla ve maliyet kontrolleriyle karlılığı giderek artırdığını açıkladı.

Labubu bebekler sürpriz kutularda satılıyor. Fakat bu pazarlama taktiği ‘kumarvari’ davranışları ve dürtüsel, plansız satın almayı teşvik ettiği gerekçesiyle topa tutuluyor.

BBC’nin haberine göre dünya genelinde birçok mağaza aşırı talep nedeniyle Labubu satışlarını durdurmak zorunda kaldı.

Labubu, reality şov yıldızı Kim Kardashian veya Güney Koreli K-pop grubu Blackpink üyesi Lisa gibi ünlü isimlerin tanıtımları sayesinde başta ABD olmak üzere birçok ülkede büyük ilgi gördü.

Ayrıca Coca-Cola gibi büyük şirketlerle işbirliği yapması Pop Mart’ın imajını iyice parlattı. Nitekim ABD’de bir önceki yıla göre hazirandaki Labubu satışları yüzde beş bin arttı.

Araştırma şirketi M Science’da analist Vinci Zhang, ”Bir oyuncak şirketinde daha önce böyle bir şey görmemiştim” dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *