İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5290 %-0.02
49,6615 %-0.11
5.739,27 % -0,24
92.631,49 %-1.325
Ara
Muhalif. BİLİM - TEKNOLOJİ Elektrikli araçlarla ilgili büyük şüphe çözüldü: İnsan antenine mi dönüyoruz?

Elektrikli araçlarla ilgili büyük şüphe çözüldü: İnsan antenine mi dönüyoruz?

Almanya’nın önde gelen otomobil kulübü ADAC’ın yeni araştırması, elektrikli araçlarda sürücü ve yolcuların maruz kaldığı elektromanyetik alanların güvenli limitlerin çok altında kaldığını ortaya koyarak uzun süredir tartışılan “gizli radyasyon” endişelerine noktayı koydu.

Okunma Süresi: 2 dk

Elektrikli araçlara geçiş sürecinde en sık dile getirilen endişelerden biri, büyük batarya paketlerinin üzerinde seyahat etmenin yolcuları adeta sessiz sedasız birer “insan antenine” dönüştürüp dönüştürmediğiydi. Ancak Almanya merkezli otomobil kulübü ADAC’ın yeni ve kapsamlı çalışması, bu korkuların bilimsel bir karşılığı olmadığını net bir şekilde ortaya koydu.

Araştırma sonuçları, elektrikli otomobillerin bazı çevrelerin iddia ettiği gibi gizli radyasyon odaları olmadığını, tam tersine modern araçlarla benzer ve güvenli elektromanyetik seviyelerde çalıştığını gösteriyor.

ADAC neyi test etti? Gerçek sürüş senaryoları

Almanya Federal Radyasyondan Korunma Ofisi’nin talebiyle yürütülen araştırmada, 11 elektrikli otomobil, birkaç hibrit ve bir adet benzinli model test edildi. ADAC mühendisleri, araçlar hem sürülürken hem de şarj edilirken ortaya çıkan elektromanyetik alanları ölçmek için bir koltuk mankenine 10 farklı prob yerleştirdi.

Manken farklı pozisyonlarda oturtuldu, araç sert fren, hızlanma ve elektrikli bileşen geçişleri sırasında gözlemlendi. Amaç, günlük hayatta karşılaşılabilecek gerçekçi koşullarda elektromanyetik alan seviyelerinin bilimsel eşiklere yaklaşmadığını doğrulamaktı.

Kısa süreli manyetik alan yükselmeleri tespit edilse de bunlar, elektrikli güç ünitelerine sahip bir araçta tamamen olağan kabul edilen düzeylerdeydi.

Sayılar ne diyor? Tehlike yok, limitler çok altında

ADAC’ın analizine göre, sürücü ve yolcuların vücudunda oluşabilecek elektrik alanları ve akım yoğunlukları önerilen tüm güvenlik sınırlarının çok altında kaldı.

En dikkat çekici ayrıntı ise şu oldu:

En yüksek elektromanyetik değerler baş bölgesinde değil, ayak boşluğunda ölçüldü.

Hücreleri, sinirleri veya medikal implantları etkileyebilecek bir düzey hiçbir noktada görülmedi.

En büyük sürpriz: Radyasyonun kaynağı batarya değil, ısıtmalı koltuklar

Araştırmanın beklenmeyen bulgularından biri, en güçlü elektromanyetik alanların ısıtmalı koltuklar tarafından üretilmesi oldu. Bu durum, sadece elektrikli ve hibrit araçlarda değil, test edilen tek benzinli modelde de geçerliydi.

Yine de bu ölçümler, sağlık açısından risk oluşturmayan aralıkta kaldı.

Şarj sırasında ne oluyor?

Araç şarj edilirken radyasyon seviyeleri kayda değer bir değişim göstermedi.

AC (yavaş) şarj, fişin etrafında daha yüksek bir başlangıç alanı yaratsa da bu değerler güvenli kabul edilen sınırların çok altındaydı.

İlginç biçimde, daha yüksek güçle çalışan DC hızlı şarj, AC şarja göre bile daha düşük elektromanyetik alan üretti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *