Ortak yazılı sınav takvimi netleşiyor. Geçtiğimiz yıllarda uygulanan bu model, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından bu yıl da devam ettirilmesi planlanıyor. Ülke genelinde gerçekleştirilecek olan sınavlar, öğrenci ve öğretmenler için önemli bir dönüm noktası olacak. Öğrencilerin akademik bilgi düzeylerini ölçmek ve etkili bir geri bildirim sağlamak amacıyla ortak yazılı sınavlar, eğitim sürecinin önemli bir parçası haline geliyor.
2025-2026 Ortak Sınav Takvimi
Yayımlanan güncel takvime göre, 2025-2026 eğitim öğretim yılının 1. dönem yazılı sınavları Kasım 2025'te gerçekleştirilecek. Sınavlar, her sınıf için belirlenen özel tarihlerde yapılacak. Örneğin, 7. sınıf Türkçe dersi için 4 Kasım Salı günü, 8. sınıf Türkçe dersi için 5 Kasım Çarşamba günü ve 9. sınıf matematik dersi için 6 Kasım Perşembe günü sınav yapılacak. Ayrıca, ikinci dönem sınavları ise Nisan 2026'da düzenlenecek. Bu dönemde de 6. sınıf Türkçe dersi 7 Nisan Salı günü, 8. sınıf matematik dersi 8 Nisan Çarşamba günü, 10. sınıf matematik dersi 9 Nisan Perşembe günü ve 10. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi ise 10 Nisan Cuma günü gerçekleştirilecek.
Açık Uçlu Soruların Önemi
Ortak sınavlarda kullanılacak olan açık uçlu soru formatı, öğrencilerin konuya ne derece hakim olduklarını ölçebilmek için tasarlanmıştır. Bu tür sorular, sadece dersin içeriğini değerlendirmekle kalmayacak; aynı zamanda öğretmenlere öğrencilerin öğrenim süreçleri hakkında önemli bilgiler sunacaktır. Bu bilgiler, öğretmenlerin hangi alanlarda hangi konularda öğrencilerine geri bildirim vermesi gerektiğini belirlemede kritik bir rol oynayacak. Açık uçlu sorular sayesinde, derslerin sadece bilgi aktarımı değil, aynı zamanda derinlemesine anlama kaygısı da ön planda olacak.
Eğitim Sürecine Katkıları
Bu sınav uygulaması sayesinde öğretmenler, sınıf ortamında öğrencilerin gelişimlerini daha etkin bir şekilde takip edebilecekler. Aynı zamanda, ülke genelinde alınan sınav sonuçları, eğitim sisteminin genel başarısını analiz etme imkanı sunacak. Ortak sınavlar sayesinde elde edilen veriler, eğitim politikalarının geliştirilmesi ve okul bazında eğitim kalitesinin arttırılması adına önemli bir referans noktası olacak. MEB, bu bilgiler ışığında eğitim sürecinde yapılacak düzeltmelerle, öğrencilere daha iyi bir öğrenim deneyimi sunma hedefindedir.