İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5180 %0.03
49,5811 %-0.04
5.776,40 % 0,41
91.246,01 %-1.879
Ara
Muhalif. ARAŞTIRMA Yüksek kaputlu araçlar, çocuklar için hayati tehlike oluşturuyor!

Yüksek kaputlu araçlar, çocuklar için hayati tehlike oluşturuyor!

İngiltere'de gerçekleşen bir araştırmanın sonuçlarına göre kaputu yüksek araçlar, görüşü azalttığı için çocuklar için 'açık bir tehdit' haline geldi. Lüks araçlarda giderek artan kaput yüksekliği sürücülerin görüş alanını ciddi şekilde kısıtlarken, bu araçları kullanan bazı sürücüler dokuz yaşındaki bir çocuğu bile doğrudan önlerinde göremiyor.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Avrupa merkezli Ulaşım ve Çevre olarak anılan Avrupa Taşımacılık ve Çevre Federasyonu T&E, yüksek kaputlu araçlarda yaptığı araştırma sonuçlarına göre kaput yüksekliği sürücülerin görüş alanını ciddi şekilde kısıtlıyor. Özellikle SUV ve kamyonet gibi yüksek kaputlu araçlar, kazalarda çok daha ölümcül sonuçlara yol açıyor.
Rapora göre, Avrupa'da satılan yeni otomobillerin ortalama kaput yüksekliği 2010'da 77 cm'den 2024'te 83.8 cm'ye yükseldi.

11 Haziran'da yayımlanan araştırma raporuna göre, bu araçlar, yetişkin yayalara genellikle vücudun hayati organlarının bulunduğu gövde hizasından çarpıyor, bu da ölüm riskini artırıyor. Ayrıca yayaları yere doğru savurarak üzerlerinden geçme olasılığını da artırıyorlar. Buna karşılık, kaputu daha alçak olan araçlar genellikle bacak hizasından çarptığı için yayalar araca doğru savruluyor ve hayatta kalma şansı artabiliyor.

Yüksek kaputlar aynı zamanda sürücülerin görüş alanını ciddi şekilde kısıtlıyor. Özellikle park yerlerinden veya garajlardan çıkarken, aracın hemen önündeki çocuklar görülemeyebiliyor. Kavşaklarda da bu görüş engeli ciddi kazalara neden olabiliyor. Görüş açısının daralması, sadece çocuklar değil tüm yol kullanıcıları için artan risk anlamına geliyor.

Belçika verileri çarpıcı: 10 cm fark, yüzde 27 daha fazla ölüm riski

Belçika’da yapılan kaza analizlerine göre, araç kaputunun yüksekliği 80 cm’den 90 cm’ye çıktığında, savunmasız yol kullanıcıları için ölüm riski yüzde 27 oranında artıyor. Aynı şekilde, yüksek kaputlu bir SUV ya da kamyonetin başka bir otomobile çarpması durumunda, karşı araçtaki yolcular yüzde 20 ila yüzde 50 oranında daha ağır yaralanmalarla karşı karşıya kalabiliyor.

Kör nokta büyüyor: Çocuklar tamamen görünmez oluyor

Avrupa’da şehirler üzerine çalışan T&E, yüksek kaputlu SUV ve kamyonetlerin yarattığı kör noktaları testlerle ortaya koydu. Bu testlerde, ortalama boydaki bir sürücü, yüksek kaputlu bir kamyonetin direksiyonundayken önünde duran 9 yaşındaki bir çocuğu göremedi. SUV kullanan bir sürücü ise 4,5 yaşına kadar olan çocukları görüş alanına alamıyor.

Çözüm önerisi: Kaput yüksekliğine 85 cm sınırı getirilsin

T&E çağrıda bulunarak 2035 yılından itibaren piyasaya sürülecek yeni araçlar için maksimum kaput yüksekliğinin 85 cm ile sınırlandırılmasını gerektiğini savunuyor. Daha fazla araştırmayla desteklenecek bu öneri, şehir içi güvenliğin artırılması ve yaya ölümlerinin azaltılması açısından kritik bir adım olarak değerlendiriliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *