ABD’de Georgia Üniversitesi tarafından yapılan araştırma, Z Kuşağı ve genç Y Kuşağı’nın sigorta dolandırıcılığı konusundaki yaklaşımlarını ortaya koydu. Çalışmaya göre genç yetişkinler, birçok sigorta dolandırıcılığı eylemini suç olarak görmezken, yaşlı kuşaklar bu durumları etik dışı buluyor.
Sigorta Dolandırıcılığına Karşı Koalisyon verilerine göre gençlerin en sık başvurduğu yöntemler arasında hasarı şişirme, başvuru sırasında yanlış bilgi verme, sahte sağlık faturaları, bilgi gizleme ve kayıpları abartma yer alıyor.
Araştırmada 1.500 yetişkinin verileri analiz edildi. 25-34 yaş grubundaki katılımcıların %40’ı bu tür eylemleri “normal” olarak değerlendirirken, 55 yaş ve üzerindekilerde bu oran yalnızca %5 olarak kaydedildi. Gençler bu davranışları “para tasarrufu” veya “arkadaşlara yardım etme” olarak görüyor.
Georgia Üniversitesi’nden Prof. Brenda Cude, “Gençler sigorta şirketlerini kişisel bir aktör olarak görmüyor. ‘Bir insana zarar vermiyorum, sadece bir siteyi kandırıyorum’ diye düşünüyorlar” açıklamasını yaptı.
Sigorta sektöründe dijital çağın getirdiği kolaylıklar da dolandırıcılığı artırıyor. SAS şirketinden sigorta danışmanı Franklin Manchester, yapay zekâ araçlarıyla sahte belgeler ve kaza raporları üretilebildiğini, ekonomik krizden etkilenen gençlerin bu yöntemleri bir çıkış yolu olarak gördüğünü belirtti.
Araştırma, sigorta şirketleri ile genç müşteriler arasındaki güven sorununu yeniden gündeme taşıdı.