İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5331 %0.06
49,6506 %-0.02
5.761,49 % 0,15
91.968,40 %-1.468
Ara
Muhalif. YAŞAM Televizyonun gücü sürüyor: Yaşlılar ekran başında gençleri ikiye katlıyor

Televizyonun gücü sürüyor: Yaşlılar ekran başında gençleri ikiye katlıyor

RTÜK’ün 2024 Medya Kullanım Araştırması, Türkiye’de televizyon, sosyal medya ve internet kullanım alışkanlıklarını ortaya koydu. 65 yaş ve üzerindekiler günde 5 saat 16 dakika televizyon izleyerek gençlerden önde çıktı.

Okunma Süresi: 2 dk

RTÜK tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye’de katılımcıların yüzde 99’u cep telefonu kullanıyor. Televizyon ise yüzde 94,8 ile ikinci sırada yer aldı. Bilgisayar veya tablet kullanım oranı yüzde 53,9, radyo ise yüzde 14,5 seviyesinde kaldı.

Katılımcıların yüzde 82,5’i her gün internete bağlanıyor, yüzde 69,6’sı televizyon izliyor ve yüzde 69,1’i sosyal medya kullanıyor. İsteğe bağlı yayın platformları her gün takip edilen içeriklerde yüzde 16,5 pay alırken, radyo ve dijital müzik dinleme oranı yüzde 10,4 olarak belirlendi.

Yaşlılar televizyonu gençlerden iki kat fazla izliyor

Türkiye genelinde günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 43 dakika. Ancak 65 yaş ve üzerindekiler bu süreyi 5 saat 16 dakikaya çıkarıyor. Kadınlar günde ortalama 4 saat 2 dakika, erkekler ise 3 saat 25 dakika televizyon izliyor. Böylece kadınlar erkeklerden yaklaşık 40 dakika daha fazla ekran başında kalıyor.

En çok izlenen içerik: Haberler

Televizyon programları arasında en çok izlenen içerik haberler oldu (%89,3). Onu diziler ve filmler (%85,7), yarışma programları (%64) ve belgeseller (%45,4) izledi. Dizi ve film izlemeyi en çok tercih eden yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş arası oldu. Kadınların yüzde 92,2’si, erkeklerin ise yüzde 79’u dizi ve film izliyor.

Gençler sosyal medyada yoğunlaşıyor

15-24 yaş grubu, televizyon yerine sosyal medyayı tercih ediyor. Bu yaş grubunun sosyal medya kullanım süresi günde 4 saat 5 dakika, genel ortalama ise 3 saat 12 dakika olarak kaydedildi. Araştırmaya göre, sosyal medyayı her gün kullananların oranı yüzde 69,1.

İsteğe bağlı yayın platformlarına abone olan her 10 kişiden 3’ü, en az iki farklı platforma üye.

Haber için en çok televizyona güveniliyor

Katılımcıların yüzde 91,9’u ülke ve dünya gündemine ilişkin haberleri televizyondan takip ediyor. Bunu yüzde 77,8 ile sosyal medya, yüzde 73,7 ile internet haber siteleri izliyor.

Haber kaynaklarına güven sıralaması ise şöyle:

 Televizyon
 Yazılı basın
 İnternet haber siteleri
 Sosyal medya
 Radyo ve video paylaşım platformları

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *