RTÜK tarafından yapılan araştırmaya göre Türkiye’de katılımcıların yüzde 99’u cep telefonu kullanıyor. Televizyon ise yüzde 94,8 ile ikinci sırada yer aldı. Bilgisayar veya tablet kullanım oranı yüzde 53,9, radyo ise yüzde 14,5 seviyesinde kaldı.
Katılımcıların yüzde 82,5’i her gün internete bağlanıyor, yüzde 69,6’sı televizyon izliyor ve yüzde 69,1’i sosyal medya kullanıyor. İsteğe bağlı yayın platformları her gün takip edilen içeriklerde yüzde 16,5 pay alırken, radyo ve dijital müzik dinleme oranı yüzde 10,4 olarak belirlendi.
Yaşlılar televizyonu gençlerden iki kat fazla izliyor
Türkiye genelinde günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 43 dakika. Ancak 65 yaş ve üzerindekiler bu süreyi 5 saat 16 dakikaya çıkarıyor. Kadınlar günde ortalama 4 saat 2 dakika, erkekler ise 3 saat 25 dakika televizyon izliyor. Böylece kadınlar erkeklerden yaklaşık 40 dakika daha fazla ekran başında kalıyor.
En çok izlenen içerik: Haberler
Televizyon programları arasında en çok izlenen içerik haberler oldu (%89,3). Onu diziler ve filmler (%85,7), yarışma programları (%64) ve belgeseller (%45,4) izledi. Dizi ve film izlemeyi en çok tercih eden yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş arası oldu. Kadınların yüzde 92,2’si, erkeklerin ise yüzde 79’u dizi ve film izliyor.
Gençler sosyal medyada yoğunlaşıyor
15-24 yaş grubu, televizyon yerine sosyal medyayı tercih ediyor. Bu yaş grubunun sosyal medya kullanım süresi günde 4 saat 5 dakika, genel ortalama ise 3 saat 12 dakika olarak kaydedildi. Araştırmaya göre, sosyal medyayı her gün kullananların oranı yüzde 69,1.
İsteğe bağlı yayın platformlarına abone olan her 10 kişiden 3’ü, en az iki farklı platforma üye.
Haber için en çok televizyona güveniliyor
Katılımcıların yüzde 91,9’u ülke ve dünya gündemine ilişkin haberleri televizyondan takip ediyor. Bunu yüzde 77,8 ile sosyal medya, yüzde 73,7 ile internet haber siteleri izliyor.
Haber kaynaklarına güven sıralaması ise şöyle:
Televizyon
Yazılı basın
İnternet haber siteleri
Sosyal medya
Radyo ve video paylaşım platformları