İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5290 %-0.02
49,6615 %-0.11
5.739,27 % -0,24
92.631,49 %-1.325
Ara
Muhalif. YAŞAM Oxford University Press “rage bait” ifadesini 2025 Yılın Kelimesi seçti

Oxford University Press “rage bait” ifadesini 2025 Yılın Kelimesi seçti

Oxford University Press, çevrimiçi ortamda öfke tetiklemek amacıyla üretilen içerikleri tanımlayan “rage bait” ifadesini 2025 Yılın Kelimesi olarak belirledi. Terimin son bir yılda kullanımının üç kat artması, dijital kutuplaşmanın yükselişine dikkat çekti.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Her yıl olduğu gibi bu yıl da dijital dünyada en sık kullanılan ifadeler gündeme taşındı. Rage bait, özellikle sosyal medya platformlarında bilinçli şekilde öfke uyandırmak amacıyla hazırlanan içerikleri tanımlıyor. Bu tür içeriklerin, kullanıcıların dikkat çekme ve paylaşımlarında yüksek etkileşim elde etme isteğinden beslendiği belirtiliyor.

Oxford, rage bait’i “kasıtlı olarak sinir bozucu, kışkırtıcı veya saldırgan davranışlarla öfke tetikleyen çevrimiçi içerik” şeklinde tanımladı. Etimolojik olarak clickbait ile benzerlik gösterse de rage bait, daha çok öfke, uyumsuzluk ve kutuplaşma yaratmaya odaklanıyor.

Kelimenin kökeni 2002 yılına dayanıyor. Terim ilk kez bir Usenet tartışma grubunda, sürücülerin sollama yaparken farları yakıp söndürmesine verilen tepkiyi anlatmak için ortaya çıktı. Zamanla internette dikkat çekme amacıyla yapılan davranışları ifade eden yaygın bir argo haline geldi.

Oxford verilerine göre terimin kullanımı geçtiğimiz yıl içinde üç kat yükseldi. Oxford Languages Başkanı Casper Grathwohl, kelimenin insanlar tarafından ilk kez duyulduğunda dahi kolayca anlaşılabildiğini vurguladı.

Yılın Kelimesi seçimi 2004’ten bu yana, İngilizce konuşulan coğrafyalarda kullanılan 30 milyar kelimelik geniş bir veri tabanına dayanarak yapılıyor. Amaç; sosyal, kültürel ve dilbilimsel açıdan önem taşıyan yeni veya yükselişe geçen kelimeleri verilerle destekleyerek ortaya koymak.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *