Her yıl olduğu gibi bu yıl da dijital dünyada en sık kullanılan ifadeler gündeme taşındı. Rage bait, özellikle sosyal medya platformlarında bilinçli şekilde öfke uyandırmak amacıyla hazırlanan içerikleri tanımlıyor. Bu tür içeriklerin, kullanıcıların dikkat çekme ve paylaşımlarında yüksek etkileşim elde etme isteğinden beslendiği belirtiliyor.
Oxford, rage bait’i “kasıtlı olarak sinir bozucu, kışkırtıcı veya saldırgan davranışlarla öfke tetikleyen çevrimiçi içerik” şeklinde tanımladı. Etimolojik olarak clickbait ile benzerlik gösterse de rage bait, daha çok öfke, uyumsuzluk ve kutuplaşma yaratmaya odaklanıyor.
Kelimenin kökeni 2002 yılına dayanıyor. Terim ilk kez bir Usenet tartışma grubunda, sürücülerin sollama yaparken farları yakıp söndürmesine verilen tepkiyi anlatmak için ortaya çıktı. Zamanla internette dikkat çekme amacıyla yapılan davranışları ifade eden yaygın bir argo haline geldi.
Oxford verilerine göre terimin kullanımı geçtiğimiz yıl içinde üç kat yükseldi. Oxford Languages Başkanı Casper Grathwohl, kelimenin insanlar tarafından ilk kez duyulduğunda dahi kolayca anlaşılabildiğini vurguladı.
Yılın Kelimesi seçimi 2004’ten bu yana, İngilizce konuşulan coğrafyalarda kullanılan 30 milyar kelimelik geniş bir veri tabanına dayanarak yapılıyor. Amaç; sosyal, kültürel ve dilbilimsel açıdan önem taşıyan yeni veya yükselişe geçen kelimeleri verilerle destekleyerek ortaya koymak.