Tekerlekli Sandalye Basketbol Süper Ligi'nde sezonun en büyüğü, ezeli rakibi Beşiktaş'ı saf dışı bırakan Fenerbahçe İstanbul Jet oldu. Play-off final serisinin dördüncü buluşmasında, şampiyonluk hedefiyle sahaya çıkan iki dev kulübün mücadelesi son saniyeye kadar nefes kesti. Deplasmanda oynamanın dezavantajına rağmen oyun disiplininden kopmayan sarı-lacivertliler, salondan galibiyetle ayrılarak şampiyonluk kupasını müzesine götürmeyi başardı.
İlk yarıda Beşiktaş rüzgarı esti
Süleyman Seba Spor Salonu'nda oynanan karşılaşmaya ev sahibi Beşiktaş taraftarının da yoğun desteğiyle oldukça etkili başladı. İlk çeyrekte hücumda ritim bulan siyah-beyazlılar, savunmada da direnç göstererek bu periyodu 23-22 üstünlükle kapattı. İkinci çeyrekte de karşılıklı basketlerle süren yüksek tempolu ve çekişmeli oyun taraftarları heyecanlandırdı. Ev sahibi ekip, devre finaline doğru skor üstünlüğünü korumayı bilerek soyunma odasına 42-40 önde giden taraf oldu.
İkinci yarıda Fenerbahçe geri döndü
Müsabakanın ikinci yarısında ise sahada bambaşka bir Fenerbahçe İstanbul Jet vardı. Üçüncü periyottan itibaren savunma sertliğini artıran ve boyalı alanı daha etkili kullanan sarı-lacivertli ekip, oyunun kontrolünü yavaş yavaş eline geçirdi. Final periyoduna 64-63 önde giren Fenerbahçe, son çeyrekte de taktiksel üstünlüğünü korudu. Beşiktaş'ın geri dönüş çabalarına kritik hücum ribauntları ve dış hat isabetleriyle karşılık veren sarı-lacivertliler, zorlu mücadeleyi 80-77 kazanarak seride durumu 3-1 yaptı ve 2025-2026 sezonunun şampiyonluk unvanını resmen ilan etti.