İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5331 %0.06
49,6506 %-0.02
5.761,49 % 0,15
91.968,40 %-1.468
Ara
Muhalif. OTOMOBİL Elektrikli araçlarda patlama riski: Uzmandan kritik uyarılar

Elektrikli araçlarda patlama riski: Uzmandan kritik uyarılar

Elektrikli araçlarda şarj sırasında meydana gelen patlamaların nedenlerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Dr. Umut Elbir, İstanbul Bilgi Üniversitesi Mülkiyet Koruma ve Güvenlik Bölüm Başkanı ve A Sınıfı İş Güvenliği Uzmanı, lityum-iyon bataryaların yapısından kaynaklanan ciddi risklere dikkat çekti.

Okunma Süresi: 2 dk

Elbir, patlamaların temelinde termal kaçak adı verilen zincirleme kimyasal reaksiyonun bulunduğunu belirterek, şarj sırasında oluşan riskleri şöyle açıkladı:

Aşırı ısınma:

Şarj esnasında batarya hücrelerinin doğal olarak ısındığını, ancak soğutma sisteminin yetersiz kalması veya hızlı şarj kullanımının ısı birikimini artırarak termal kaçağı tetikleyebildiğini söyledi.

Arızalı şarj cihazı veya kablo:

Hasarlı, uyumsuz veya sertifikasız şarj cihazlarının bataryaya anlık yüksek akım göndermesi sonucu kimyasal dengenin bozulduğunu ve patlama riskinin yükseldiğini vurguladı.

Üretim hataları:

Batarya hücrelerindeki mikro çatlaklar veya metal parçacık kalıntılarının şarj sırasında kısa devreye neden olarak ani ısınma ve patlamaya yol açabileceğini ifade etti.

Yanlış şarj ortamı:

Aşırı sıcaklık, doğrudan güneş altında şarj veya havalandırmasız kapalı alanlarda bataryanın sıcaklığının hızla arttığını dile getirdi.

Yaşlanmış veya hasar almış bataryalar:

Zamanla yıpranan ya da kazalarda darbe gören bataryaların şarj sırasında stabil çalışmadığını, ısının kontrolsüz artmasıyla termal kaçağın daha hızlı geliştiğini belirtti.

Elbir, “Yüksek sıcaklık, yanlış cihaz kullanımı, üretim hatası ve batarya hasarı bir araya geldiğinde kimyasal reaksiyon birkaç saniye içinde kontrolden çıkabiliyor. Bu nedenle elektrikli araç yangınları hem çok hızlı büyüyor hem de tekrar tutuşma riski oldukça yüksek” değerlendirmesinde bulundu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *