İstanbul
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5308 %0.07
49,5967 %0
5.768,79 % 0,27
91.837,82 %-1.655
Ara
Muhalif. OTOMOBİL BYD satışlarda düşüş yaşıyor: Eylül'de yüzde 5,88 geriledi

BYD satışlarda düşüş yaşıyor: Eylül'de yüzde 5,88 geriledi

Çinli elektrikli araç devi BYD'nin üçüncü çeyrek satış rakamları açıklandı. Şirketin satışları neden düştü ve Avrupa'daki planları ne?

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 1 dk

Çinli elektrikli araç devi BYD, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde satışlarında bir düşüş kaydetti. Şirketin Temmuz-Eylül dönemindeki araç satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,1 oranında geriledi. Toplam satış adedi ise 1.106 milyon olarak gerçekleşti.

Eylül Ayında Belirginleşen Düşüş

Satışlardaki düşüş özellikle Eylül ayında daha belirgin hale geldi. BYD'nin Eylül ayı satışları, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 5,88 azalarak şirketin Şubat 2024'ten bu yana kaydettiği ilk aylık satış düşüşü oldu.

Üretimde Kısıntı ve Hedef Revizyonu

Satışlardaki yavaşlamaya yanıt olarak BYD, üretim miktarını ek olarak yüzde 8,46 oranında azalttı. Bu hamle, şirketin mevcut üretim kapasitesini tam olarak kullanamadığını gösterdi. Tüm bu gelişmelerin ardından BYD, yıllık satış hedefini yüzde 16 düşürerek 4.6 milyon adet olarak revize etti.

Avrupa Stratejisi ile Telafi Planı

BYD, diğer pazarlardaki yavaşlamayı telafi etmek için Avrupa pazarına odaklanıyor. Şirketin yıl sonuna kadar Macaristan'da açmayı planladığı elektrikli araç fabrikası, bu stratejinin temel taşını oluşturuyor. Bu yerelleşme hamlesi ile BYD, Avrupa Birliği'nin Çin menşeli EV'lere uyguladığı yüksek gümrük vergilerini aşmayı ve fiyat rekabeti açısından daha güçlü bir konuma gelmeyi hedefliyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *