İstanbul
Açık
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5331 %0.06
49,6506 %-0.02
5.761,49 % 0,15
91.968,40 %-1.468
Ara
Muhalif. OTOMOBİL BMW logosunda sessiz dönüşüm: iX3 ile başlayan yeni tasarım

BMW logosunda sessiz dönüşüm: iX3 ile başlayan yeni tasarım

BMW, Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan iX3 modeliyle logosunda ince ama önemli bir güncelleme yaptı. Yeni tasarım, markanın “Yeni Sınıf” vizyonunu yansıtıyor.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Son yıllarda otomotiv sektöründe logolar, dijital dünyaya uyum sağlamak amacıyla sadeleştiriliyor. Bu trendin öncülerinden olan BMW, 2020’de tanıttığı sadeleştirilmiş logosuyla uzun süre konuşulmuştu. Ancak marka, logosundaki dönüşüm sürecini henüz tamamlamadı. Geçtiğimiz hafta Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan iX3 modeli, BMW’nin yeni logosuna da ev sahipliği yaptı.

Logo Güncellemesinin Detayları

Yeni logoda mavi-beyaz pervane motifi korunurken, iç krom halka kaldırılarak daha yumuşak bir geçiş sağlandı. Çubuk detayları sadeleştirilirken, siyah halka saten yüzeye kavuştu. Yazı tipi daha ince ve net bir formda yeniden tasarlanarak, hem dijital ekranlarda hem de fiziksel uygulamalarda güçlü bir görsel netlik hedeflendi.

Tasarım Felsefesi ve Gelecek Planları

BMW Tasarım Başkanı Oliver Heilmer, değişikliklerin markanın DNA’sına sadık kalırken daha hassas bir kimlik sunduğunu belirtiyor. Yeni amblem, öncelikle iX3 modelinde tanıtıldı; ancak önümüzdeki dönemde tüm yeni ve yenilenen BMW modellerine kademeli olarak entegre edilecek. Ayrıca daha önce yalnızca elektrikli modeller için kullanılan mavi dış çerçeve kaldırılarak, elektrikli araçların markanın ana ürün gamının ayrılmaz bir parçası olduğu mesajı verildi.

Dijital ve Minimal Tasarımın Önemi

Böylece BMW, logosunu modern kullanım alanlarına uyarlayan diğer lüks otomobil üreticileriyle aynı çizgiye gelmiş oluyor. Sade, düz ve minimal tasarım; hem otomobil ızgaralarında hem de mobil uygulamalarda ve dijital gösterge panellerinde markaların yeni normu haline gelmiş durumda.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *