42,7271 %0.06
50,0879 %-0.23
5.934,66 % 0,42
86.458,10 %0.152
Ara
Muhalif. KÜLTÜR SANAT Pixar değil bir Fransız süpermarketi yaptı: Vejetaryen kurdun hikayesi viral oldu

Pixar değil bir Fransız süpermarketi yaptı: Vejetaryen kurdun hikayesi viral oldu

Müşterilerin boğazı bu kez yedikleri yemekten değil, Fransız süpermarketi Intermarché tarafından yayınlanan etkileyici Noel reklamından dolayı düğümleniyor. Markanın 2025 tatil filmi Le mal aimé (Sevilmeyen), silahları bıraktıracak kadar basit bir şeye, yani "acele etmeyen bir hikayeye" odaklanarak sınırları aştı ve sezonun en çok paylaşılan reklamlarından biri haline geldi.

KAYNAK: HABER MERKEZİ
Okunma Süresi: 2 dk

Hikaye, küçük oğlunun kurt oyuncağından korkmamasını isteyen babanın ona bir masal anlatmasıyla başlıyor. Bu masal, reklam filminin de kalbini oluşturuyor. Sıcak, masalsı dokularla işlenmiş bir orman dünyasında geçen hikayede kurt, diğer hayvanlar tarafından sadece bir "yırtıcı" olarak görüldüğü için dışlanıyor. 

Ancak kurt, öfkeyle karşılık vermek yerine uyum sağlamayı seçiyor. Sebzeleri, mantarları ve orman meyvelerini pişirmeyi öğreniyor ve sonunda ormandaki diğer canlıları bir Noel ziyafetine davet ediyor. Yalnızlıkla başlayan hikaye, paylaşılan yemekler ve dostlukla sona eriyor; kurdu bir dışlanmıştan bir ev sahibine dönüştürüyor.

İki buçuk dakikalık bu kısa animasyon filmi, orijinal hedef kitlesi olan Fransız izleyicilerin çok ötesine ulaştı. Bu yılki pek çok festival kampanyası gösterişe veya yeni teknolojilere yaslanırken, Intermarché’nin filmi "ölçülülüğü" ile öne çıktı. Film, korkulan, yanlış anlaşılan ve sonunda kabul gören bir kurdun hikayesini anlatmak için geleneksel animasyonu ve nazik bir anlatımı kullanarak Avrupa, Kuzey Amerika ve ötesindeki izleyicilerin kalbine dokundu.

Film; Romance ajansı, Montpellier merkezli Illogic Studios ve Parisli animasyon evi Wizz iş birliğiyle yaratıldı. Yapım süreci birkaç ay sürdü ve tamamen insan animatörlere ve sanatçılara dayanıyordu. Bu tercih, özellikle izleyicilerin yaratıcı işlerde üretken yapay zekanın ne zaman ve nasıl kullanıldığına karşı daha hassas hale geldiği bir dönemde, reklamın hikayesindeki önemli bir parça haline geldi. Ağır otomasyon kullanımı nedeniyle eleştirilen birçok yüksek profilli tatil kampanyasının aksine, Sevilmeyen, el yapımı hissi ve duygusal netliğiyle geniş çapta övgü topladı.

Animasyon, kurdun duygusal serüvenini yansıtan ve reklamın yayınlanmasından bu yana yeniden ilgi gören Claude François’nın Le mal aimé şarkısı eşliğinde sunuluyor. İnternet kullanıcıları filmin altyazılı versiyonlarını paylaştı, hayran çizimleri yaptı ve hikayenin daha uzun bir versiyonunun nasıl olabileceğine dair teoriler üretti. İzleyiciler, böylesine sinematik ve etkileyici bir eserin bir film stüdyosundan değil de bir süpermarketten çıkmış olmasına şaşırdıklarını ifade ediyor.

Perakendecinin yönetim kurulu başkanı Thierry Cotillard, videonun empati ve aidiyet üzerine odaklanmasının kalabalık tatil reklamı ortamında sıyrılmasını sağladığını ve "sevilmeyen" kurdun artık Fransa'nın çok ötesinde sevildiğini belirtti. “Hile yok, numara yok; sadece özenle anlatılmış küçük bir hikaye var.”
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *