WhatsApp, yerel işletmeleri bulmayı kolaylaştıracak!

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
WhatsApp, yerel işletmeleri bulmayı kolaylaştıracak!
Abone ol
Dünyanın en çok kullanılan uygulamalarından WhatsApp, yeni bir özellik getiriyor. Hem kullanıcılar hem de işletmeler için çok işlevsel olcak.

Popüler çevrim içi mesajlaşma platformu WhatsApp, kullanıcıları işletmelere daha kolay ulaştıracak yeni bir özelliği test ediyor. Gizlilik sözleşmesindeki güncellemeler nedeniyle kafa karışıklığına yol açan platform, kullanıcıların tepkisiyle karşılaşmıştı. Bunun üzerine platform yetkilileri sözleşmeyi askıya almak zorunda kaldı. Ancak kısa süre sonra gizlilik ihlalleri nedeniyle İrlanda veri koruma düzenleyicisi tarafından para cezasına çarptırıldı. Son olarak Facebook’un sahip olduğu platform, yeni bir özellik ekliyor.

WhatsApp, uygulama içi işletme rehberini test ediyor
Facebook’un mesajlaşma servisi, bugün uygulamada ilk kez işletme aramayı test etmeye başladı. Yeni özellik, platform kullanıcılarının uygulamadaki bir rehber aracılığıyla mağazaları ve servisleri bulmasını sağlayacak. Brezilya, São Paulo‘daki test, Facebook’un servislerinde e-ticareti destekleme yolundaki en son özellik. Facebook’un ticari mesajlaşmadan sorumlu başkan yardımcısı Matt Idema, bir röportajda “Bu, insanların WhatsApp’ta bir ticaret sürecini başlatmasının birincil yolu olabilir.” dedi. Zira WhatsApp, Facebook ve Instagram’dan farklı olarak uygulamasında reklam yayınlamıyor.

Mesajlaşma servisi, küçük firmalar için özel bir uygulama ve daha büyük işletmelerin sistemlerini bağlaması için bir tür yazılım arayüzü sundu. Bu sayede, platformdaki işletme sayısı giderek arttı ve yeni bir gelir elde etmeye başladı. Koronavirüs salgınında çevrim içi satışlar patlamaya devam ediyor. Facebook uygulama içi alışveriş özelliklerini piyasaya sürdü.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, Haziran ayında bu konuda bir demeç verdi. Facebook’un Mağazalar özelliğinin birkaç ülkede WhatsApp’a genişleyeceğini duyurdu. WhatsApp, son yıllarda ürün katalogları ve alışveriş sepetleri gibi alışveriş araçlarını da piyasaya sürdü.

WhatsApp, yeni testin belirli São Paulo bölgelerinde gıda, perakende ve yerel servisler gibi kategorilerdeki binlerce işletmeyi kapsayacağını açıkladı. Idema, özelliği genişletmek için Hindistan ve Endonezya’nın iyi adaylar olduğunu söyledi. Ayrıca Idema, WhatsApp’ın gelecekte uygulama içi reklamlar sunma olasılığını da yalanlamadı.
 


Yorum Yazın